Cine are mașină știe cât de complicat e să îi alegi consumabilele și piesele de schimb. Dacă uleiul se schimbă la 10 mii de kilometri sau discurile și plăcuțele de frână se schimbă după uzură, anvelopele se schimbă la schimbarea sezonului. Astfel, cam toată lumea are anvelope de vară și de iarnă. Dar cum alegi aceste anvelope? Hai să vedem dacă e mai ok să alegi două seturi de anvelope sau anvelope m+s. Ce sunt acestea? Vorbim imediat despre cum să alegi produsele potrivite!
1. Indiferent de ce alegi, ai grijă să fie dimensiunile pe care le ai trecute în talon
În caz contrar, e posibil să iei amendă. Așa că mare grijă la dimensiuni. Cu cât e mașina mai mare, cu atât sunt și anvelopele mai mari. De exemplu, eu la Corsa am R14, adică diametru mic. Vedeți că anvelopele au specificații gen 195/65 sau două numere alăturate, despărțite prin slash. Acestea reprezintă lățimea în mm și raportul de înălțime în procente. Cel mai bine e să respectați talonul ca să nu aveți probleme. De obicei, grijă mare, roata de rezervă e mai mică!
2. Atenție și la ceilalți indici!
Indicele de sarcină indică masa maximă pe care o suportă o anvelopă. De exemplu, anvelopele cu sarcina 91T suportă 615 kg fiecare. Deci cu cât mașina e mai grea, cu atât ai nevoie de o sarcină mai mare.
Clasa de aderență arată cât de rapid frânează în condiții de carosabil ud la 80 km/h. Eu am ales clasa de aderență A, însă e ok și B sau C maxim. Mai mult nu m-aș baza. Până la urmă, e vorba de siguranța noastră.
Nivelul de zgomot se referă la zgomotul exterior, iar ce este peste 71 dB se consideră a fi o anvelopă zgomotoasă.
3. Anvelope de vară, de iarnă sau all season?
Aici e o adevărată discuție și sigur vei găsi extrem de multe păreri. Părerea unanim acceptată, însă, e că anvelopele de iarnă sau vară au caracteristici superioare. Pentru că sunt specializate pe un anume sezon. Adică temperaturi scăzute, zăpadă, îngheț, unde cauciucurile sunt mai tari, sau temperaturi peste 40 de grade și dogoare din asfalt, unde cauciucurile sunt mai moi. În ambele cazuri, condițiile de circulație sunt optime. Fie că e iarnă sau vară. Indiferent ce alegi, cei de la Anvelostar Anvelope îți pun la dispoziție o gamă variată de produse, ca tu să ai termen de comparație.
Anvelopele all season par potrivite pentru clima ciudată de la noi din țară. Nu de alta, dar noi nu mai avem zăpezi prea consistente, așa că se pretează. Însă dacă mergi la munte, nu te baza pe ele!
În altă ordine de idei, decizia de a cumpăra anvelope îți aparține în totalitate, depinde ce buget vrei să aloci. Da, sunt și anvelope mai ieftine, însă verifică ce clasă de aderență au, ce clasă de consum, cât de zgomotoase sunt sau care e data fabricației. Da, poate că au toate caracteristicile ok, însă dacă sunt fabricate de multicel, iar cauciucul e îmbătrânit, iar nu e bine. Ia în considerare totul pentru ca tu și ai tăi să fiți în siguranță.