Neața bună, oameni frumoși! Azi continui să vă povestesc despre călătoria noastră pe meleagurile țărișoarei noastre frumoase. Dacă ieri vă spuneam despre peripețiile prin Argeș/Râmnicu Vâlcea/Dubova, azi continui plimbarea cu Sarmisegetuza/Castelul Corvinilor/Alba Iulia/Sibiu.

Miercuri, după ce am plecat din Dubova, ne-am îndreptat spre Castelul Corvinilor sau Huniazilor din Hunedoara. Cale lungă, dar nimic complicat. Am trecut eu la volan, deja mă simțeam un pic ciudat, nefiind mașina mea, dar m-am adaptat foarte repede și m-am simțit ca acasă, ca să mă exprim așa. Am ajuns la Sarmisegetusa în drumul nostru, am mai fost acolo acum mulți ani, și parcă e totul la fel. Nu mi se pare amenajat prea ok, zic eu că ar fi fost mai multe soluții pentru a promova această cetate antică.

Am făcut o oprire și la Hațeg, să mâncăm, unde nu am fost încântați deloc de locul ales, apoi ne-am îndreptat spre Hunedoara. Cu Castelul Corvinilor…e altă poveste. Impunător, păstrat destul de bine, mare, cu arhitectură splendidă… nu știu ce descriere ar fi suficientă și totală pentru el. Mi-a plăcut enorm, merită fiecare pas pe care-l faci! Am văzut și o expoziție de tortură, cu diverse metode/aparate, printre care și celebra Fecioară de fier.

Am avut atât de mult timp să mă joc cu noua mea minune de la Canon… am făcut cam 1600 de poze în toate cele 5 zile. ȘI încă nu am fost în formă maximă. Adevărul e că un DSLR e un DSLR și nu se compară nici cu mama telefonului… După Castelul Corvinilor, am plecat spre Alba Iulia. Aici, altă minune, nu găseam cazarea. Unde mai pui că era și cam târzior deja, trecut de 8. Totul e bine, însă, când se termină cu bine, am ajuns, ne-am cazat și am ieșit să explorăm orașul. Am mers atât prin cetate, cât și pe străzi, unde am descoperit niște căsuțe așa frumoase… mai că-mi venea să rămân acolo! Cetatea Alba Carolina este superbă, ne-am întors și a doua zi, ca să vedem și schimbarea gărzii, și fiecare detaliu.

Alba Iulia chiar mi-a rămas în suflet, deși nici Sibiul nu pot spune că e mai prejos! Seara a avut un farmec aparte, dar ziua… ziua chiar mi-a plăcut la nebunie! Cu străduțe lăturalnice, pavate, multe scări și o priveliște de vis din Catedrala Evanghelică… m-a cucerit! Nu am văzut celebrul Palat Bruckenthal, dar nici nu pot spune că-mi pare rău, Piața Mare și cea Mică, Festivalul de Carte și pub-ul Union, în care am mâncat joi seara, dar și Grădina Zoologică, toate merită văzute! Îmi pare rău doar că nu am mai avut timp și de Muzeul Astra, care am înțeles că e un fel de Muzeul al Satului, să zic așa, ce se întinde pe 50 de hectare, sau ceva de genul. Dar deja am ajuns târziu acasă, undeva pe la 11 jumate, deci treceam de miezul nopții cu mult.

La plecare am făcut o escală și prin Brașov, că tot era în drum. Am mers hotărâți să mâncăm la Sergiana, despre care am auzit doar lucruri faine. Nu am putut rata Libris-ul, unde m-am pierdut vreo 10 minute, recunosc. Mâncarea a fost bestială, am comandat un gulaș și găluște cu prune și pot spune că au meritat din plin! Atmosfera, amabilitatea, decorul localului… toate au meritat!

Am intrat atât în mall-ul de la Târgu Joi, cât și în cel de la Sibiu, dar am stat mai mult decât cuminte. Totuși, la Jumbo nu m-am putut abține, când am trecut prin Pitești, la magneți nici atât, iar dacă vă zic că am prins și Festival de Carte la Sibiu… Plus Libris-ul…greu să fii cuminte!

Abia aștept să degust ceaiurile, dacă tot se anunță vremuri mai răcoroase… pică numai bine! Parfumul de cameră cu scorțișoară miroase excepțional, mi-a umplut sufrageria. Chestia aia de făcut baloane e demențială, am niște cadre de vis din concediu, am lăsat baloane în urmă pe oriunde am fost. De Cele patruzeci de legi ale iubirii m-am apucat, sunt aproape de final, e o carte tare fain și am în plan să mai iau alte volume ale acestei autoare.

Cam acesta a fost concediul nostru, cu multe momente frumoase, altele mai în contradictoriu, dar una peste alta, a fost ok că am plecat de acasă și am văzut locuri noi. Mie chiar mi-a priit, era ok să fie și mai lung 😀 Voi pe unde v-ați petrecut concediul anul ăsta?

47 Replies to “Amintiri din concediu II

1. Ati fost la Sarmisegetuza romana. Musai sa ajungeti la Sarmisegetuza daca. Este superba! Ai ce vedea acolo! (E pazita de jandarmi si sunt anunturi din loc in loc sa aveti grija ca sunt cuiburi de vipere.)
    Abia astept sa ne povestesti despre cartile cumparate.

2. Gabriela, trebuia sa sa vizitati Sarmisegetusa Regia, acolo chiar este un loc deosebit am fost acolo si m-am simitit f conectata cu trecutul poporului nostru, intradevar nici acolo nu este nimic wow la propriu dar nu stiu cum sa explic locul are o vibratie aparte. Daca tot ati fost in zona, de ce nu si la mormantul lui Arsenie Boca de la Prislop? Alt loc deosebit, si acolo totul pare rupt de lume si ai niste trairi aparte. Frumos concediu, imi place ca ati vizitat multe locuri foarte frumoase!

1. nu stiu de ce nu si acolo, nu pot spune ca m-a atras niciodata ideea si parca mi se pare ca a devenit un loc mai mult comercial decat spiritual…

1. Ai un pic dreptate, dar daca mergi intr-o zi cand nu este supraglomerat este mai bine. Din pacate da, se incearca sa se faca bani din orice-oricum, si am observat ca in orice loc cu cat sunt mai multi turisti, cu atat mai multi comercianti…strica putin locul, dar tot merita vizitat, parerea mea.

3. Chiar constatasem o diferență la calitatea pozelor, bănuiam că ai făcut cu vreun aparat nou. 😀 Așteptam să văd mai multe poze aici pe blog.
    Sibiul e de departe orașul meu favorit din România, chiar dacă toate orașele din Transilvania sunt frumoase și au un farmec aparte. Probabil că m-a cucerit tare și târgul de Crăciun și asta a făcut să-mi placă și mai mult. Mi-a plăcut și Alba Iulia, chiar dacă mi s-a părut puțin cam comercial loc. La castel am făcut cum am făcut și n-am ajuns încă, deși am fi putut să-l includem de mai multe ori în diferite excursii, dar am ales mereu altceva. Fecioară de fier am văzut prima oară la Cetatea Făgăraș, mi s-a părut… brrr, n-aș vrea s-o văd pusă în practică. :))

1. daaa, aparatul isi spune cuvantul. castelul mi s-a parut minunat. e adevarat, alba iulie e cam comerciala, dar chiar m-a impresionat si m-as muta oricand acolo! mi-ar placea sa ajung la targul de craciun la sibiu. inca meditez la asta!

4. Hehe, sa folosesti sanatoasa aparatul si sa faci cat mai multe poze! 😀 Deci te-ai convins ca niciun Edge nu face poze precum un aparat bun, nu? 🙂
    La Castelul Corvinilor mi-ar placea si mie sa ajung, am vrut anul asta, dar eram prea obositi si-am zis pas. A fost frumos dar a trecut repede, asa-i?

5. A fost un concediu pe cinste! Fotografile sunt foarte sugestive! Felicitari!
    Eu am fost la mare doar 5 zile, am avut o vara foarte aglomerata anul acesta, zeci de proiecte la scoala care trebuiau finalizate! Sper sa pot recupera in iarna! 😀

6. Am fost si eu acolo doar ca pe vremea aia nu aveam decat 14 ani si nu stiam sa apreciez peisajul si istoria din acel loc. Acum stau si ma gandesc ca as fi putut face mai mult epoze sau absorbi mai mult din energia acelui loc pentru a avea amintiri faine acum… Sper totusi sa ajung sa revizitez acea zona!

7. Si eu am vrut sa ajung la Sarmisegetuza, insa nu am reusit pana acum. E cam departe de mine si ar trebui sa-mi programez o vacanta mai lunga.
    Insa Argesul e superb, il vizitez destul de des

8. Ma bucur ca ti-a placut orasul meu, Brasov si sa stii ca are multe de oferit. Eu nu am fost la Sibiu inca, decat in trecere, dar acum citind postarea ta vreau sa merg.
    Eu am fost doar la Mangalia anul asta, e drept ca am stat 15 zile dar tot mai vreau un concediu.

1. a fost prima data cand am ajuns, dar mi-a placut la nebunie! adevarul e ca doar marti dimineata a plouat un pic, in rest a fost soare si timp frumos

9. Sper ca anul viitor sa ajung la Castelul Corvinilor, prezentarea ta foarte frumoasa mi-a redat gustul calatoriilor in tara noastra.

10. In Alba Iulia si Sibiu trebuie sa ajung si eu. Restul locatiilor de pe lista ta din concediu au fost bifate si de mine, Ramnicul Valcea si Arges chiar in vara aceasta. Frumoase amintiri si frumoasa tare Romania noastra.

11. Anul asta am ajuns si eu pentru prima oara la Alba Iulia pentru prima data si mi-a placut mult orasul. Ai vizitat foarte multe in toate aceste zile. Felicitari pentru aparatul foto. Imi doresc si eu un DSLR

12. La Brasov am fost de mai multe ori, ultima data anul trecut dar nu am ajuns inca si la celalalte locatii minunate pe care le-ai vizitat.