Ziua bună, oameni faini! De câțiva ani, de când blogging-ul este în floare, multă lume vorbește despre optimizare SEO. Puțin știu însă despre ce este vorba, deși mereu apar așa-ziși ”experți”. Cred că doar dacă te-ai lovit de așa ceva și ai învățat despre asta poți considera că ai informațiile corecte. Noi, oamenii de rând, nu ne ocupăm cu SEO. Tocmai de asta nici nu considerăm că e vreo mare brânză. Însă este, mai ales pentru ce au un blog, un site, cei ce scriu articole și vor ca acestea să fie cât mai bine cotate.

Ce este, de fapt, SEO?

SEO sau Search Engine Optimization se traduce pe înțelesul nostru prin procesul de a îmbunătăți calitatea și cantitatea traficului dinspre motoarele de căutare către un anume website. SEO se referă mai ales la traficul organic mai degrabă decât la cel plătit, adică la direcționarea ”naturală” a cititorilor către un anume site sau articol. Acest lucru îl putem obține prin diferite tipuri de căutare, fie că vorbim despre căutarea de imagini, de știri sau de anumite informații.

Algoritmii care te poziționează pe un loc cât mai sus în motoarele de căutare sunt în continuă schimbare și e destul de greu să reușești să faci optimizare SEO dacă nu ești la curent cu ei. Nu mai este suficient să pui în titlu cuvântul cheie sau să îl plasezi de câteva ori în articol. În ziua de azi, SEO înseamnă mult mai mult de atât. Contează foarte mult poziționarea elementelor pe site, viteza de încărcare, imaginile, plus multe alte aspecte. Acest Search Engine Optimization a devenit mai mult decât inserarea unor expresii-cheie, e o adevărată provocare.

Când și de ce să apelezi la o agenție SEO

Dacă ai un blog pe care îl ții ca și pasiune, mai scrii pe el una-alta și nu investești foarte mult timp, nu cred că e cazul să apelezi la servicii SEO. Dacă nu vrei să scoți bani și poate nu ai suficient timp să dedici acestui domeniu, nu cred că merită să investești. Însă dacă ai făcut din blog sau din site o afacere și un mod de viață, atunci da, ai nevoie să crești din ce în ce mai mult. Algoritmii după care Google îți calculează poziția în topul de căutare se schimbă periodic. Să nu mai spun că dacă te muți de pe domeniu public – WordPress – pe domeniu propriu, pierzi tot. Tocmai de aceea recomand domeniul propriu din prima. Poate e un pic mai mare investiția, însă merită din plin. Ești și luat în serios, plus că și Google te vede altfel. La început, e ok să faci optimizare singur. Dar pe parcurs, dacă nu găsești cuvintele cheie potrivite și nu ai structura pe care Google o aprobă, nu vei reuși să crești foarte mult.

Domain Authority este un factor foarte important, iar pe această scară crești foarte greu. În plus, e mult mai ușor să crești atunci când te afli în partea de jos.

Cum te poate ajuta o agenție SEO?

O agenție SEO te poate ajuta prin folosirea tuturor strategiilor pentru a crește traficul organic, prin implementarea tuturor informațiilor pentru optimizarea site-ului on-page și off-page, îți poate oferi rapoarte cu rezultatele în timp, dar vor fi și informați cu privire la schimbarea algoritmilor. În plus, cei din agenție vor crea conținut de valoare. Ce înseamnă asta? Tot auzim expresia asta și parcă nu știm niciodată ce înseamnă. Înseamnă conținut interesant, natural, pe care lumea simte nevoia să îl împartă și cu ceilalți. Da, e greu să faci asta, însă merită să încerci!

Apelează la o agenție SEO când ai nevoie de un boost al site-ului, de o optimizare. Ai nevoie de profesioniști atunci când ai făcut tot ce știai tu și nu a mers. La un moment dat, informațiile tale nu vor mai fi de ajuns. Așa că merită să investești pentru a plasa site-ul pe un loc mai bun în căutări!

One Reply to “Cât de multe știi despre optimizare SEO?”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *