Ziua bună, oameni faini! Săptămâna trecută am fost în concediu, așa că pe lângă vizita pe care i-am împins-o soră-mii, am ajuns o zi și la mare. Și nu doar la mare propriu-zis, că am mers ceva mai mult prin județul Constanța. Nu e tot ce puteți vedea, dar e o sugestie pentru o vizită scurtă. Sau poate includeți aceste locuri pentru vizita de data viitoare la mare. De la Brăila la Constanța sunt cam 200 km, iar noi putem ajunge acolo ori pe autostrada A2, ori pe Tulcea, ori pe Cuza Vodă. Toate trei drumurile sunt ok, cel de pe Tulcea are peisaje superbe, dar este un pic mai zguduitor decât celelalte. Cam în 2 ore- 2 ore și ceva ar trebui să ajungeți la destinație. Eu am ajuns cam pe la 9 jumate la mare și am început cu Mamaia.

Nu am mai ajuns la Mamaia de mulți ani și am fost uimită să văd cât de mult s-a mărit plaja. E o întindere nesfârșită, dar era goală. Maxim 10 persoane care se plimbau, vreo 2 curajoși care făceau plajă. În rest, nimeni. apa era foarte rece, m-a surprins un val și s-a strecurat în adidașii mei. Dar în rest, toată stațiunea era moartă. Nimeni, nicio terasă, niciun hotel, toți făceau curățenie și se pregăteau de deschidere. Așa că am hotărât să lăsăm Mamaia în urmă și să mergem în centrul vechi al Constanței.

Mâncare bună și o priveliște de vis

Pentru cine nu știe, Cazinoul e în renovare, o să dureze câțiva ani, dar chiar sunt curioasă ce se va alege de el și ce destinație va avea după. Merită o soartă mai bună, dar sincer, sper să nu facă chiar cazino! :))

Din copilărie îmi aminteam cum am mers la o moschee în Constanța, unde am urcat într-un turn și am văzut o priveliște superbă de la înălțime. Este vorba de Moscheea Carol I, unde vezi o parte bună din împrejurimi. E pur și simplu minunat, mie mi-a plăcut enorm. Da, la urcatul scărilor te cam omoară, sunt foarte multe, dar faci condiție fizică :))))

Cum era și normal, pe la prânz deja m-a luat foamea. Dat fiind faptul că anul trecut am fost la Asado Burgers, aș fi mers tot acolo, să văd dacă găsesc ceva vegetarian. Dar, surpriză, era închis! Așa că am ales altă terasă din zona centrului vechi, nici nu știu cum se numește, însă mi-a atras atenția plancarta de afară, unde scria că au preparate vegetariene. Așa că acolo m-am așezat. Am băut o socată foarte bună, iar ca mâncare… yummy, yummy! Am găsit birgeri vegetarieni, în trei variante – clasic, picant și încă ceva. Eu am ales versiunea clasică, cu chiftea vegetariană, pesto, ardei copt, a fost delish! Burgerul vine atât cu sos, cât și cu cartofi.

Pentru amatorii de carne, gyros-ul nu a arătat rău. Depinde de preferințe.

A urmat o clătită japoneză cu înghețată. Cu căpșuni și fructe de pădure, au fost tare bune! Cam greu de mâncat, e adevărat, dar delicioase!

Câteva locuri de văzut prin județ

Ca să nu închei ziua chiar la prânz, am zis să văd și peștera Sfântului Andrei. Tot era la vreo 70 de km, am zis că nu o fi chiar așa mult. În drum spre peșteră, am oprit și la Adamclisi, unde este monumentul Tropaeum Traiani, construit pentru a celebra victoria romanilor asupra dacilor în bătăliile din 101-102. Monumentul a fost restaurat în 1977 după unul dintre modelele ipotetice ale vechiului monument aflat în ruine. Tot în zonă se află și situl arheologic Adamclisi, însă am ratat intrarea.
Am trecut și prin satul Ion Corvin, care mi-a stârnit interesul și pe care vi-l menționez doar pentru că are scris numele cum e la Brașov, Tulcea sau de ce nu, Hollywood ! 😀

Următoarea oprire, și ultima a fost peștera Sfântului Andrei și mânăstirea. Un loc frumos, dar foarte aglomerat. Interesant, nu sunt eu cea mai religioasă persoană, însă e frumos faptul că un Apostol a ajuns și pe teritoriul țării noastre.

Cam asta a fost excursia în județul Constanța, știu că nu am reușit să cuprind decât o parte din locurile de vizitat, însă unde am ajuns a fost drăguț! Îmi pare bine că a fost mai mult decât o plimbare la mare și am vizitat și locuri noi. Aș vrea să știu, și voi faceți escapade de genul? Pe unde vă plimbați în general, în apropiere sau faceți excursii de pe o zi pe alta?

17 Replies to “Ce poți face într-o zi în județul Constanța?

1. Moscheea am vizitat-o acum vreo 3 ani când am fost la mare, mi-a plăcut tare mult! Îmi place să vizitez locuri noi atunci când sunt în vacanță.

2. Da, fac des plimbari de genul. Plaja din Mamaia s a largit anul acesta. Mai aveati inca putin si pana la Dervent care e foarte frumoasa si are si Izvor, dar banuiesc ca deja era tarziu.

3. Și noi mergem destul de des la Constanța în weekenduri, ne place tare acolo. Avem noi un loc unde mâncăm scoici delicioase și când ni se face dor, ne urcăm în mașină și mergem. :)) Soțul meu a condus pentru prima dată recent spre mare pe traseul acela care trece prin Măcin și a fost foarte încântat.
    Peștera Sf Andrei nu am vizitat-o încă, dar o am în vedere pe viitor.

4. Chiar zilele trecute ma uitam la un documentar despre Constanța și mi-am dat seama ca eu nu am căzut ff multe atracții ( inclusiv acea moschee). Data viitoare merg în “recunoaștere🌞👌✔”

5. Eu mai mereu merg pentru mare. Nu prea am vizitat prea multe obiective din Cosntanta. Imi surade ideea sa citesc atat de multe chestii faine care se pot vedea