De când s-au întețit controalele financiare, toate firmele care au vrut să-și păstreze afacerea nealterată s-au pus serios pe treabă. Dacă au avut probleme financiare, cu rapoartele, situațiile fiscale sau chestii de genul, au încercat, pe cât posibil, să fin în regulă cu tot. Sistemele de control ale statului nu se joacă, sunt zeci de taxe, impozite, sume mari de bani care trebuie plătite pentru ca totul să fie în legalitate. De când a ieșit și legea cu bonul fiscal, parcă a înnebunit toată lumea. Legile sunt făcute să fie respectate, de aceea mi se pare ok când se aplică pentru toată lumea, nu doar pentru cei mici. Uite-așa au dispărut tot felul de magazine mai mici sau mai importante, care nu declarau absolut tot ce vindeau. ANAF-ul nu se joacă, acesta e mesajul clar și concis!

Pe lângă bonurile fiscale, v-am spus, o mare problemă sunt balanțele contabile. E destul de greu să înțelegi măcar pe jumătate despre ce e vorba și cu se mănâncă, d-apoi să te mai și pricepi să faci așa ceva. Nu te apuca să ții tu evidența contabilă. S-ar putea ca afacerea ta să se sfârșească mai repede decât crezi. Un curs de contabil nu e de obicei suficient pentru a ține în frâu pagini întregi de cifre. Cred că doar cineva pasionat de cifre, de calcule, poate lucra cu așa ceva.

Apelează la o firmă de contabilitate specializată pentru a sta liniștit și pentru a fi sigur că totul e în regulă. Acei oameni au foarte multă experiență, lucrează doar cu așa ceva, deci știu exact ce fac. Contabilii se ocupă atât de evidența de zi cu zi, cât și de auditurile financiare sau de alte probleme de genul, care implică mult mai mult decât 2-3 cifre. Sunt dosare întregi care trebuie verificate și puse la punct. Sunt zeci de raportări, expertize necesare, declarații anuale sau lunare, obligații de plată sau alte documente ce trebuie întocmite. Totul implică o mulțime de hârtii. Pentru salarii, de exemplu, este nevoie de o mulțime de documente: foi de pontaj, fluturașe, retribuții lunare nete,  lucruri pe care cu greu le poate face un om care a făcut un curs de contabilitate primară. De aceea sunt profesioniștii, pentru a apela la ei în situații limită sau tocmai pentru a evita ajungerea în asemenea situații limită.

suntem-o-firma-de-contabilitateDacă tot vrem un lucru bine făcut, trebuie să știm că pentru asta nu e nevoie să scoatem toți banii pe care-i avem din buzunar. Serviciile de calitate există și cu bani mai puțini. Dar asta depinde de cât de mult căutați și de cum negociați tarifele pentru serviciile de contabilitate. Depinde și de mărimea firmei, dacă aveți PFA prețul e mai mic decât în cazul unei companii mari sau mijlocii. Totul e să faceți un studiu de piață, să cereți oferta în mai multe locuri și să vă hotărâți asupra uneia.

Cu banii nu e de glumit! Controalele sunt din ce în ce mai dese, iar măsurile din ce în ce mai aspre. În fiecare zi vedem cum organele abilitate mai intentează un proces. Deci, riscul nu se merită! Așa că puneți-vă documentele în ordine!

3 Replies to “Contabilitatea – o problemă serioasă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *