Ziua bună, oameni dragi! Nu mai e mult și sărbătorile ne bat la ușă. Stau și mă gândesc la perioada următoare ca la cea în care vom face cea mai mare risipă din an. Da, din păcate e adevărat, românii au tendința să cumpere și să arunce foarte multe alimente. Tomberoanele vor fi pline pentru că noi facem cel puțin 5 feluri de mâncare, și acelea cu grăsime, maioneză, ulei și cremă multă (în cazul prăjiturilor). Nu puține vor fi apelurile la 112, din păcate. Tocmai de aceea fac apel la cumpătare anul acesta! Mai puțină mâncare, mai multă voie bună! Iată și un mic ghid de supraviețuire al acestor sărbători ce vin.

E chiar ușor să te ții de un plan alimentar dacă respecți câteva reguli simple și nu dai buluc în toate felurile ce sunt pe masă:

  • Nu exagera cu ce pregătești – dacă nu ai musafiri sau sunteți doar câteva persoane, limitează-te! Nu mai pregăti 500 de sarmale dacă mergeți și la nași, părinți, bunici etc. O ciorbă și o friptură sunt suficiente, plus ceva aperitiv. La dulciuri… zic să vă limitați! Nu de alta, dar sunt convinsă că Moșul vine cu de toate.

  • Încearcă să consumi mai multe fructe și legume – dacă ciorba e cu carne, iar felul 2 tot cu carne, măcar aperitivul fă-l din legume și lactate. Dacă totul se învârte în jurul porcului, măcar la desert ia o pauză și mănâncă citrice, că tot e sezonul. Pentru o burtică și mai fericită, încearcă și suplimentul OptiFibre, care asigură necesarul zilnic de fibre. Este un produs inodor, fără gust, care poate fi amestecat în alimente moi sau lichide, neschimbându-le gustul sau mirosul. Este ușor de administrat și te scapă de eventualele probleme de tranzit. Nu îl confundați cu un supliment cu enzime! Nu înseamnă că puteți mânca exagerat și dacă îl consumați va face minuni. Dar împreună cu o alimentație mai echilibrată, veți face față cu bine acestor sărbători!

  • Nu uitați de mișcare – eu am noroc că am câinele și, vreau, nu vreau, trebuie să ies la plimbare. Obișnuiți-vă și voi să dați o tură pe afară cât de des puteți. Vă îmbunătățește și imunitatea, vă mențineți și în formă, și o să aveți și un tranzit mai bun. Nu prea leneș, că nu e bine. Sedentarismul duce la senzație de prea-plin și flatulență!

Nu e nevoie de vreun mare efort să trecem peste sărbători fără apeluri la 112! Trebuie doar puțină voință și cumpătare. Nu e ok să dăm iama în tot felul de bunătăți, chiar dacă ne fac cu ochiul. Și dacă nu ne putem abține, nu exagerați și mâncați maxim 2 feliuțe, să nu vă dați peste cap. Sărbători cu bine și aștept să îmi spuneți ce bunătăți ați pregătit!

2 Replies to “Mic ghid de supraviețuire de sărbători

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *