Ziua bună, oameni faini! Azi vreau să vorbim un pic despre alimentația noastră de zi cu zi. Cum, ce și cât mâncăm. De ce e bine să avem o alimentație variată și ce trebuie să conțină ea, cel puțin în mare. Mâncăm ca să trăim, nu trăim ca să mâncăm. Acesta ar trebui să fie principiul după care să ne ghidăm zi de zi. Nu exagerați cu mâncarea, niciodată nu e bine să fii prea plin. Și mai ales, grijă mare la conținut. Pentru că prea mult zahăr, prea multe grăsimi, toate duc la obezitate și alte boli periculoase, precum diabetul. Mâncarea poate avea sursă vegetală sau animală. Nu sunt neapărat o fană a cărnii, dar cred că omul este conceput astfel încât să consume câte puțin din toate. Nu sunt neapărat adepta vegetarianismului, deși unele principii îmi surâd. Totuși, cred că fiecare substanță are rolul ei, dar nu trebuie să luăm în serios zicala cu ”cea mai bună legumă e porcul”!

Cum trebuie să arate o alimentație echilibrată?

Glucidele trebuie să acopere 55-60% din rația zilnică. Au un conținut serios de fibre, fapt ce le face esențiale pentru un tranzit intestinal bun. Glucidele se găsesc în cerealele integrale (pâine integrală, fulgi de ovăz, orez brun, fulgi de secară, paste din făină integrală), legume și fructe proaspete, leguminoase (linte, năut, fasole, mazăre). Fibrele conținute sunt foarte importante deoarece ajută la funcționarea bună a organismului. Lipsa fibrelor poate duce la balonare, constipație, flatulență, diaree, dureri abdominale (crampe). Din păcate, cele mai afectate sunt femeile. Tocmai pentru a preveni aceste probleme de tranzit, este important să avem un consum de 25 grame de fibre pe zi, împreună cu multe lichide.

OptiFibre poate fi o soluție în cazul în care alimentația noastră nu cuprinde cele 25grame de fibre necesare zilnic. Cum? Prin compoziția sa vegetală și 100% naturală, OptiFibre poate fi amestecat în lichide sau alimente moi. Guma de guar, parțial hidrolizată, se dizolvă complet, iar produsul este incolor, nu are gust sau miros.

Lipidele trebuie să ocupe un procent de 30% din alimentație. Ele sunt de fapt grăsimile, care se găsesc în uleiul de măsline, ulei de in, semințe de cânepă, fructe oleaginoase (migdale, alune de pădure, nuci, semințe de dovleac și floarea soarelui), ulei de pește.

Proteinele trebuie să existe în alimentație în proporție de 15%. Ele se găsesc în cantitate mare în ouă, carne albă, pește sau lactate.

Este foarte important să mâncăm puțin și diversificat. Mare grijă la proporții și la componența alimentelor! Verificați întotdeauna eticheta! Și nu uitați să adăugați suplimente precum OptiFibre dacă ceva lipsește din consumul vostru. Produsele testate ajută organismul și previn problemele!

21 Replies to “Principii pentru o alimentație echilibrată

  1. in mod cert nici eu nu consum suficiente fibre si stiu ca sunt foarte importante. nu mi-as strica un suplimentul de genul OptiFibre, dar eu am prostul obicei de a uita sa iau medicamentele/suplimentele.

  2. Nu am consumat așa ceva,dar din cele citite sunt foarte bune și ar trebui să le încerc și eu .Mulțumim pentru aceste informații utile !🤗😘💖

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *