De mult nu m-am mai păcălit așa tare cu o carte! La ultima comandă Libris am adăugat în coș doar cărți chic-lit, simțeam nevoia de o relaxare, de ceva ușor. Dar nu mă gândeam că o să nimeresc două cărți absolut rupte de realitate… Ce să mai, am comis-o, recunosc! ”Aniversare cu năbădăi” e prima din ele pe care-mi vine s-o arunc!

IMG_20160124_173248Din ce am sesizat (după ce a ajuns la mine), este al treilea volum din seria Ashleys. Asta nu e o problemă. Pentru că nu se leagă vizibil de volumul anterior. Dar, să vă povestesc pe scurt. ”Ashleys” este de fapt o gașcă formată din patru puștoaice: Ashley, A.A., Lili și Lauren (cea mai nouă membră). Ele sunt eleve la o școală de fete, viața își urmează cursul, etc. Problema apare atunci când se apropie ziua de naștere a lui Ashley, iar petrecerea trebuie să fie pur și simplu fabuloasă pentru că este a treisprezecea aniversare a ei. Așa că apare un organizator de petreceri, o temă de circ, cu trapez, cu jonglerii, cu tigrii și tipi care suflă foc. Really? La 13 ani așa ceva? Stop, ceva nu se leagă! Noi la 13 ani încă ne jucam cu păpușile, nu aveam țoale de milioane sau poșete asortate. Ba pe vremea noastră se purtau ghiozdanele încă.

Să nu mai spun că totul se transformă într-o tragedie în momentul în care Ashley află că mama ei e însărcinată, ea e singura din gașcă fără prieten, iar directoarea școlii o forțează să invite toate fetele la petrecere, care până acum era un eveniment monden foarte fancy, la care nu aveau acces decât cele mai deosebite fete. Pe bune? LA 13 ani? Încă nu-mi revin… Să nu mai spun că Lili reușește să plece cu prietenul ei și cu alți colegi de-ai acestuia pe munte, toate cheltuie un munte de bani, la care nimeni nu ar avea acces în veci, iar Lauren umblă cu doi tipi în același timp? La 13 ani?! Ce naiba….

Cartea e un amalgam de întâmplări care le privesc pe toate cele patru membre, petrecerea e punctul de atracție, dar fiecare are probleme cu părinții și cu băieții. Părerea mea, dacă mi le prezenta ca fiind la o vârstă de 16-17 ani, mai înțelegeam. Dar la 13 ani să fugi de acasă, să ai poșetă YSL, să te încalți cu pantofi cu tocuri amețitoare și să ai o petrecere de sute de mii de dolari… mi se pare cam tras de păr. Să nu mai menționez faza cu băieții. Am rămas eu în urmă, sunt învechită? Nu zic nu, generațiile din urmă sunt mai evoluate (sau mai ”grăbite”, dacă vreți așa), dar parcă prea exagerăm! O să vă povestesc și despre volumul 4 al acestei serii cât de curând, dar nu vă așteptați la ceva prea uau. De aceea le-am dat și o stea pe Goodreads, le-aș fi dat -5 dacă puteam. Dar deh… trebuie să mai citim și așa ceva ca să vedem care sunt vremurile! Seară faină să aveți!