Azi, pe lângă unghiuțe, vreau să vorbim și despre o carte. M-am tot chinuit în ultima perioadă cu cititul, ba vreau să scriu, ba vreau să citesc, ba vreau să mă uit și la seriale, dacă se poate. Dacă blogul merge bine și la seriale am ajuns într-un final la zi (noroc cu zilele libere!), și cu cărțile avansez destul de bine. Așa că am cam terminat ce aveam din colaborări, mai am 3 cărți pentru suflețelul meu. Dar azi vreau să vă povestesc despre Cadaverosimil, o carte destul de imprevizibilă, cu mult suspans și personaje complexe.

cadaverosimilToby Litt îmi era necunoscut, din ce am văzut, are destul de multe cărți, dar nu știu cum de l-am ratat până acum. Cadaverosimil  pare o poveste banală, un el și o ea la restaurant, unde cineva trage asupra fiecăruia câte 3 gloanțe. Ea, Lily, o actriță destul de cunoscută, protagonistă într-o serie de reclame apreciate, moare. El, Conrad, fostul ei iubit, supraviețuiește. Și e decis să facă dreptate, să afle cine a vrut să-i omoare.

Lily și Conrad nu mai erau împreună de ceva timp, dar în acea seară, ea l-a chemat în oraș. Conrad încă o iubește, și tocmai de asta vrea răzbunare, întrucât e de părere că poliția nu avansează deloc în ancheta sa. După ce se mai întremează, începe să hărțuiască un cuplu de actori, pe Dorothy și Alun. Despre Alun aflase deja că a avut o aventură cu Lily.

Partea mai dureroasă începe după ce află că Lily era însărcinată. Era copilul său sau al altuia? Aventurile pe care Lily le-a avut pun la îndoială toată relația lor, dar Conrad este decis să afle adevărul. Tocmai de aceea își cumpără un pistol, este urmărit de diverse personaje dubioase, hărțuit de jurnaliști, compătimit de părinți și consolat atât de prietena cea mai bună a lui Lily, cât și de mama acesteia. Relațiile sale intime par a fi mai bune decât în toată perioada anterioară, deși sunt cel puțin niște alegeri ciudate. El este ferm convins că Dorothy și Alun au ceva legături cu moartea lui Lily și atentatul asupra sa, așa că ia problema în propriile mâini.

Reacția lui Conrad în fața morții nu mi se pare una dubioasă, ci una perfect normală. El este încă legat emoțional de acea fată care nu-i mai acorda atenție, tocmai de aceea este hotărât să se răzbune. Nici nu suportă amânări, nici nu intenționează să dezvăluie nimic poliției și i se pare că e lăsat pe dinafară. Tipul este un personaj destul de dubios, nu își împărtășește intențiile nimănui. El nu are încredere decât în sine. Dar poate că are dreptate din unele perspective…

Cadaverosimil este potrivită dacă nu vreți o poveste polițistă clasică, ci și cu ceva aport emoțional. Conrad nu e victima tipică, ci încearcă să iasă din acest statut, făcându-și dreptate singur. Acțiunea este destul de complexă și acoperă toate unghiurile inimii sale. Este vorba și despre copil, și despre iubire, și despre trădare, toate într-una. Voi ce mai citiți?

7 Replies to “Recenzie – Cadaverosimil (Toby Litt)