Chiar dacă nu e vremea acea clasică de toamnă, cu ploaie și ceai cald, lectura merge bine. Dovadă e faptul că mai am câteva cărți până să îmi fac numărul pe Goodreads. Încă un obiectiv atins! Zilele astea am terminat 2 cărți, drept pentru care le voi lua pe rând. Da, tot cărți polițiste. Da, tot autori nordici. Oare o să mă satur vreodată de ei? Mă bucur că încă scriu și se și traduce al noi, astfel că nu rămân în pană de dorințe. Și noroc cu librăria de lângă casă, văd acolo toate noutățile. Una din ele a fost ”Câinii de vânătoare” a lui Jorn Lier Horst, a doua carte tradusă la noi.

Inspectorul William Wisting este suspendat din funcție pe baza unor bănuieli că ar fi schimbat anumite probe ADN într-un caz din urmă cu 17 ani. Nu există dovezi clare, dar dat fiind faptul că el era conducătorul anchetei, vina i se atribuie. Cazul Ceciliei Linde a fost foarte mediatizat și la ora aceea, așa că este un subiect senzațional. Deși scos din funcție, inspectorul continuă să investigheze cazul și încearcă să-și reabiliteze numele.

Fiica sa, Line, este reporter de investigații la un ziar important, și lucrează în paralel la o moarte suspectă. Dar ce e de făcut atunci când cazul ei și al tatălui său par că se întrepătrund? Care să fie legătura dintre ele?

Inspectorul Wisting nu mi-a făcut o impresie prea puternică. Am impresia că autorul Jorn Lier Horst îl putea contura mai bine, nu e exact genul de inspector pe care l-am văzut în romanele nordice, impunător, cu ceva vicii, agresiv sau … nu știu, să iasă cu ceva în evidență. O părere mai bună am despre Line, e o tipă care știe ce vrea, deși are și ea anumite slăbiciuni.

Totuși, la capitolul personaje, pot spune că în ”Câinii de vânătoare” nu am găsit o figură deosebită.

Una peste alta, acțiunea merită din plin. Te ține în alertă pe tot parcursul cărții și mi s-a părut interesantă. Oricât aș fi vrut eu să ghicesc ce și cum, nu prea mi-a mers! cartea o găsiți pe Libris, alături de alte noutăți! Voi ce mai citiți?

8 Replies to “Recenzie – Câinii de vânătoare

1. ador cartile astea la care nu poti intui finalul! Eu am citit De veghe intre lumi care e cam asa si asa, si in seara asta sper sa termin Cazul Joana M, care mi-a placut ceva mai mult, dar nici asta nu e chiar super carte. Sa vedem finalul!

2. In perioada asta si eu sunt cu ochii pe challenge-ul pe care mi l-am stabilit pe goodreads, numai ca eu nu stau la fel de bine ca tine la capitolul asta si-s un pic in urma, shame on me. Dar recuperez zilele astea. Zi de zi citesc cam 50 de pagini si chiar sunt optimista si cred ca o sa duc la bun sfarsit planul de pe GR.