La ceas de seară vă invit la o lectură incitantă, o carte plină de mister, de situații încurcate, de spirite și de întâmplări supranaturale. Și dacă vă spun că toate îl au și pe Sherlock Holmes în prim-plan, pot să jur că o să vă uimesc. Mai ales că părintele lui Sherlock este Arthur Conan Doyle, după cum știți. Însă se pare că Laurie R. King a dus mai departe povestea sa, iar acum a apărut în peisaj și soția lui Sherlock, Mary Russell. Castelul umbrelor este prima carte a lui Laurie R. King tradusă în limba română, deși este deja la un volum înaintat. Mă bucur că cei de la Crime Scene Press mi-au dat ocazia să fac cunoștință și cu această autoare! Și sper să mai apară și alte tilturi, chiar merită văzută evoluția celor două personaje!

Sherlock Holmes și Mary Russell se îndreaptă spre România! Da, ați citit bine. Și nu spre orice loc, ci exact la centrul misterelor, spre castelul ce a fost înconjurat de povești fantastice de-a lungul timpului – Bran. După primul război, românii au dăruit castelul Reginei Maria. Care este cea care solicită serviciile marelui detectiv. Pare incredibil, dar povestea e foarte interesantă. Regina Maria primește o scrisoare de amenințare, însă nu la adresa sa, ci la adresa prințesei Ileana. În sat au loc tot felul de dispariții misterioase, de apariții ale unor oameni decedați în război, așa că premisele sunt extrem de promițătoare.

Însă chiar se întâmplă lucruri ciudate sau există o explicație logică? Ideea mi-a plăcut foarte mult, autoarea ne poartă și la București, și la Sinaia, ne face cunoștință și cu Barbu Stirbey, prim-ministrul României și omul Reginei. Au existat și ceva zvonuri, dezbătute și în cadrul cărții, însă adevărul rămâne undeva bine ascuns. Iar povestea este prea frumoasă ca să nu ne bucurăm de ea!

Cartea Castelul umbrelor mi-a plăcut la nebunie, plasarea în timp și spațiu este foarte interesantă. Totul dă un aer misterios, castelul Bran este oricum în centrul multor povești. Dr. Watson lipsește, însă Holmes și soția sa fac o echip grozavă. Mi-ar plăcea să citesc toată seria, însă nu știu dacă se vor mai traduce și alte titluri. Sper că da! Cum vi se pare ideea cărții?

6 Replies to “Recenzie – Castelul umbrelor

1. Eu ador tot ce are legatura cu Sherlock Holmes, detectivul meu preferat asa ca nu am cum sa nu citesc cartea, mai ales ca actiunea se intampla in Romania.