Ziua bună, oameni faini! Astăzi vreau să vă spun câteva cuvinte despre a doua carte din ultimul colet Libris, și anume Cei care merită să moară. Gândită ca un thriller pe mai multe piste, m-am zis că pare destul de interesantă și merită citită. Deși am tot zis că mă voi axa doar pe genurile mele literare preferate, anul ăsta a debutat și cu clasici, și cu horror, și cu thriller, cu de toate, mai exact. Am lăsat-o mai moale totuși cu cărțile, dat fiind faptul că am avut o perioadă mai plină și simțeam nevoia de o relaxare mai ușurică, fără prea mult IQ.

Nu pot spune că e chiar un roman menit să devină clasic, nu e rău, dar poate cam întortocheat. Să vă fac un rezumat – Ted o întâlnește pe Lily în avion. Îi mărturisește acesteia că soția lui îl înșală și vrea să o ucidă. Așa că Lily se oferă să îl ajute și se întâlnesc la o săptămână distanță într-un loc unde nu îi cunoaște nimeni. Treaba e că Ted habar nu are cine e Lily și ce îi poate pielea.

Cei care merită să moară e o carte ce cuprinde mult prea multe planuri. Ne întoarcem în timp să aflăm cine e Lily. Suntem în prezent, unde vorbesc cei doi. Acțiunea se mută repede și apar noi cadavre. Simplu, ca și cum scapi de victimă în două secunde. Un pic neverosimil. Dar da, trebuie să recunosc, acțiunea are un ritm alert. Nu ai timp să te plictisești. Pentru că toate se succed atât de repede încât nici nu pricepi tot ce se întâmplă.

Lily e de-a dreptul fascinantă. Te intrigă din prima, cât de ușor se bagă în toată situația. Și abia apoi afli ce și cum. V-am dat câteva spoilere, sper să nu mă înjurați.

Cartea e scrisă de Peter Swanson, cel care a scris și Fata cu ceas în loc de inimă. Aveam în plan și acea carte, însă nu am mai lut-o. Cei care merită să moară nu e o carte rea, însă cred că sunt prea multe cadavre în prea puține pagini. E ca și cum să omori și să ascunzi cadavre e jobul nostru de zi cu zi.

14 Replies to “Recenzie – Cei care merită să moară