În ultima vreme m-am cam chinuit cu cititul, nu știu de ce am cam rămas în urmă și cu provocarea de pe Goodreads. Mai am 5 cărți până să mă încadrez în limita impusă, să zic așa. Cam greu, nu știu de unde să mai iau timp pentru toate. Dacă tot a dat căldura, în ultima vreme am ales clar să ies pe afară, în oraș, la mișcare, și asta s-a văzut în numărul de pagini citite. Dar sper să remediez lucrul ăsta. Poate că m-a împiedicat și cartea în sine să o termin mai repede. Cele șapte biserici m-a atras din perspectiva locului în care se desfășoară acțiunea – Praga. Îmi place la nebunie acest oraș și sper din suflet să mai am ocazia să ajung acolo.

Deși am crezut că e un roman tipic polițist, m-am înșelat amarnic… Acțiunea e destul de întortocheată, iar totul se cam întâmplă în ultimele 50 pagini (din cele 300). Într-adevăr, autorul descrie Praga de minune, asta mi-a plăcut la nebunie. Dacă tot nu prea se întțmplă nimic, măcar să mai îmi imaginez cum arată Praga. Bisericile, Orașul Nou, Orașul Vechi… toate sunt fascinante.

Ideea e relativ simplă – Kvetoslav este polițist și face o gafă serioasă în timpul unei supravegheri, astfel că persoana pe care trebuia s-o păzească se sinucide. Este dat afară, dar apoi este cooptat într-o misiune ciudată, de către un personaj foarte straniu. Kvetoslav are și un dar ciudat – vede în trecut. El este fascinat de istorie și de Evul Mediu, iar uneori are diverse viziuni. Inițial am crezut că această carte are ca scop deslușirea misterelor morților care se petrec, dar în final tot n-am prins exact ce se dorea…

E o carte destul de greoaie, dar descrierile au fost de vis. Nu am înțeles-o mai deloc și n-am prins unde se îndreaptă. Spre un ordin magic, o grupare destul de ciudațică, dar care totuși te fascinează. Sunt și pasaje care descriu momentul în care Kvetoslav se îndrăgostește, ceea ce e destul de simpatic. E mai mult un roman psihologic decât unul concret, în care să te aștepți la ceva wow.

Cele șapte biserici o găsiți la Editura All, eu zic că e destul de ok pentru fanii genului. Și pentru cei care vor să afle mai multe despre Praga!

4 Replies to “Recenzie – Cele șapte biserici (Roman gotic din Praga)