În orice familie există variație de personalități. Pentru că fiecare este unic în felul său. Și pentru că fiecare are propria personalitate și mentalitate. Copiii gândesc într-un fel, în adolescență au alte idei, iar adulții cred că le știu pe toate. Oare o fi chiar așa? Oare chiar nu ne putem înțelege? De ce oare tindem să ne contrazicem și să ne batem cu pumnii în piept că noi chiar le știm pe toate? Nu este imposibil să putem rezona unii cu alții, să nu fim niște arici, dar trebuie să ne și dorim asta. Dacă învățăm să descifrăm semnele, dacă știm să oferim ce are celălalt nevoie, atunci relațiile interpersonale vor fi mult mai bune. O carte care vă mai poate ajuta în acest sens este Cele cinci limbaje ale iubirii, veți înțelege extrem de multe din ea.

Cum să îmbrățișezi un arici este o carte ce te ajută să relaționezi cu adolescenții din viața ta. Poate că acești tineri par extrem de indignați de lumea în care trăiesc, dar aducându-ne aminte de acum ceva ani, și noi eram la fel! Aveam același aer de superioritate. Cele mai multe ori poate pentru că adulții nu ne luau în seamă și nu se comportau cu noi așa cum ne-am fi dorit. Copiii noștri trebuie să simtă că sunt apreciați și că li se cere părerea.

Cei 12 pași de bază în relația cu un adolescent
  1. Ascultați-le plânsul
  2. Dărâmați zidul
  3. Bucurați-vă de conversațiile de la masă
  4. Stabiliți niște limite
  5. Vorbiți despre maturizare și sex
  6. Înfruntați-vă cea mai mare teamă
  7. Amintiți-vă ce nu se regăsește pe etichetele de avertizare
  8. Învățați din eșecuri
  9. Recunoașterea valorii personale
  10. Ajutați-i pe adolescenți să-și dezvolte o imagine de sine pozitivă
  11. Acționați în loc să reacționați
  12. Gândiți-vă la prietenie
Autorii își aduc aminte de adolescența lor și își împărtășesc propriile experiențe, astfel că exemplele sunt concrete. Cartea este un punct de plecare pentru cei care vor să stabilească relații sănătoase cu tinerii. E important să îi ascultăm, să vorbim cu ei, să le oferim timp și încredere. Părinții ne pot confirma dacă aceasta este soluția! Cartea Cum să îmbrățișezi un arici este disponibilă la editura MeteorPress, alături de alte titluri extrem de interesante!

One Reply to “Recenzie – Cum să îmbrățișezi un arici”