De câte ori am dat comenzi de cărți sau mi-am ales titluri pentru colaborări, m-am tot uitat după oromanele lui Jeffery Deaver, dar nu știu de ce le-am ocolit. Am tot citit despre ele pe diverse bloguri, păreau mega-interesante, dar n-a fost să fie. Până acum. Dansând cu moartea e prima carte pe care o citesc din seria Lincoln Rhyme, dar clar nu va fi ultima!

Detectivul Lincoln Rhyme este pe urmele unui ucigaș minuțios, denumit Dansatorul pe coșciug. Numele generic este dat de un tatuaj pe care acesta îl are, singurul indiciu al identității sale – Moartea dansând cu o femeie în fața unui coșciug. Detectivul a rămas paralizat în urma unui accident, ceea ce înseamnă că are nevoie de cineva care să facă munca fizică, în timp ce mintea sa face conexiunile. Și acel cineva este nimeni alta decât Amelia Sachs, o criminalistă cu mintea ageră și foarte curajoasă.

Dansatorul din coșciug este pe urmele a trei martori foarte importanți dintr-un caz crucial și reușește să-l ucidă pe primul din ei. Rhyme încearcă să evite asasinarea celorlalți doi, așa că-i forțează să stea într-o casă de protecție a martorilor. Doar că Dansatorul este suficient de inteligent și le cam dejucă toate planurile…

Cartea are o acțiune alertă, nu te plictisește absolut deloc, și mi-a plăcut chiar și partea în care Amelia își analizează sentimentele pentru Rhyme. Un pic de dragoste nu strică, chiar dacă e vorba de un om paralizat, ba din contră, treaba asta pare a fi luată foarte în serios. Mi-au plăcut răsturnările de situație și finalul total imprevizibil. Mi-a plăcut Amelia, care nu ascultă de nimeni. Mi-a plăcut Rhyme, pentru inteligența ieșită din comun. Mi-a plăcut cartea în sine, pentru că n-o lălăie deloc. Acțiunea merge cursiv și nu își dă timp să te plictisești. Mereu crezi că acolo e finalul, dar habar n-ai ce se va întâmpla după ce vei da pagina.

Personajele sunt bine închegate și se completează reciproc. Amelia și Rhyme fac o echipă tare bună! Abia aștept să mai găsesc titluri din seria asta, pentru că Dansând cu moartea e clar una din cele mai faine cărți polițiste citite în ultima vreme!

Voi ați citit ceva cărți ale lui Deaver? Dansând cu moartea vă face cu ochiul au ba?

6 Replies to “Recenzie – Dansând cu moartea

1. Am citit tot ce s-a tradus la noi de Jeffery Deaver. Totuşi din seria Lincoln Rhyme cel mai mult mi-a plăcut Colecționarul de oase. Pentru a păstra adevărul din aceste cărți fac remarca că pe colaboratoarea lui Rhyme o cheamă Amelia şi nu Amanda (Sachs).