Nu prea m-am mai uitat de mult la filme, preferam serialele, și la un moment dat, am renunțat și la ele și am rămas chiar în pom cu Pretty Little Liars, abia am reușit să văd finalul la jumătate de an de când s-a terminat. Lipsa de timp și preferința clară pentru cărți și-au spus cuvântul. Totuși, săptămâna trecută am reuși să văd nu unul, ci două filme, iar săptămâna asta am continuat maratonul. Am ales filme horror și comedii, pentru că pe acestea le agreez cel mai mult. Cel care mi-a plăcut destul de mult a fost Zi de naștere mortală, care încă rulează și-n cinema-uri (așa cred, cel puțin).

Theresa se trezește într-o dimineață în camera unui tip pe care nu-l cunoaște, mulțumită beției din seara precedentă. Este ziua ei, așa că pleacă în casa frăției din care face parte pentru a se pregăti de o nouă zi, ignorând sărbătoarea. Ignoră și apelurile tatălui său, iar seara, în drum spre petrecere, este ucisă. Partea ciudată apare atunci când se trezește a doua zi și ia de la capăt același scenariu din ziua precedentă. E tot ziua ei, e tot în camera tipului, sunt exact aceleași lucruri pe care le-a mai făcut. Iar seara, inevitabil, sfârșește prin a fi ucisă iar.

Tree nu înțelege de ce i se întâmplă acest lucru, dar pe măsură ce zilele trec, încearcă să devină o persoană mai bună și să facă totul așa cum ar trebui. Totodată, își imaginează că poate descoperirea ucigașului este cheia spre depășirea acelei zile. Îi ia la rând pe toți cei pe care-i suspectează, de la profesorul cu care are o aventură până la lider frăției, dar nimeni nu are un motiv suficient să o ucidă. La un moment dat, apare în scenă un criminal periculos, internat la spitalul unde lucrează profesorul de care menționam. Oare asta să fie soluția?

Nu este un horror clasic, de fapt, aș putea foarte ușor să nu-l încadrez în categoria asta. Este mai mult un horror cu mari accente de comedie. Dar are și ceva momente emoționante, mie mi-au plăcut cele cu tatăl ei, descriind perfect anumite relații și sentimente.

Dacă nu ai văzut până acum Zi de naștere mortală, puteți să-l alegeți fără teamă. Nu e de speriat, ba chiar râdeți destul de mult la el! Și ideea mi se pare interesantă, nu s-a mai abordat recent.

20 Replies to “Recenzie de film – Zi de naștere mortală

1. Pfff..de cand vreau sa vad si eu linistita un film. Dar nu prea am cum, cel mic vrea tot timpul cu mine. Insa mi.am propus ca luna asta sa vizionez macar 2 filme asa ca l.am trecut pe acesta pe lista,pare foarte misto.