Am stat ceva timp și-am meditat dacă această carte e chiar genul meu și răspunsul a venit sigur – În niciun caz! Totuși, nu m-am putut abține să n-o citesc. Măcar pentru deliciul titlului și pentru a afla ce se ascunde în spatele lui, dacă e ceva profund sau de-a dreptul un clișeu. Dragostea nu-i de mine e o cărțulie scrisă de o italiancă, a cărei acțiune se petrece undeva în Scoția. Început promițător, nu-i așa?

Monica este o italiancă cu mari perspective pentru viitor: și-a găsit bărbatul visurilor, după ce a scăpat de un fost infidel, cartea la care lucrează i se va publica, unde mai pui că pleacă în Scoția să trăiască cu iubitul ei. Toate par atât de roz…poate prea roz să fie reale. Atunci când ajunge acasă la Edgar constată că nu totul e ceea ce pare. Acesta a mai fost căsătorit, iar soția sa a murit. Aceasta pare că era femeia perfectă. Frumoasă, iubită de toată lumea…Monica începe să se teamă că nu se va ridica la înălțimea așteptărilor. Sunt două povești legate de moartea Rebeccăi, care nu au niciun numitor comun. Depinde de Monica să afle exact ce s-a întâmplat.

Între timp, nici cu cartea sa nu pare totul roz, și asta pentru că Edgar și Ian, prietenul său cel mai bun decid să îi schimbe titlul. Viața Monicăi în Scoția nu este ceea ce se aștepta, iar singurul lucru care o mai ține ocupată este jobul de ziaristă locală. Asta până fostul ei, David, începe să o caute…Ce se va întâmpla cu Monica și Edgar? Vor depăși toți fantoma Rebeccăi și o vor accepta pe Monica?

În ceea ce privește personajele, pot spune că Monica nu mi-a plăcut deloc. Mi s-a părut femeia dispusă să facă orice pentru bărbatul ei, chiar să se lase călcată-n picioare. Nu e ok, cred că fiecare trebuie să avem tăria de a spune lucrurilor pe nume și de a tinde spre o viață mai bună, nu de a călca în casă cu teama de a nu-l deranja pe celălalt. Edgar este un tip cu mult prea multe fixuri și care, cred eu, are nevoie de o mamă zdravănă de bătaie… Eu îi întorceam spatele în secunda 2!

Voi ați citit Dragostea nu-i de mine? Vă atrage genul ăsta de lectură?

2 Replies to “Recenzie – Dragostea nu-i de mine