Revin cu o nouă carte din seria Rodica Ojog-Brașoveanu, asta ca să vă demonstrez că nu e doar o pasiune de moment, ci chiar aș vrea să-mi completez colecția. Nu e timpul pierdut! Așa cum zicea cineva, cărțile ei le găsim cu câțiva lei, în timp ce alte cărți contemporane sunt foarte scumpe și nu merită. Nu prea e drept, într-adevăr… Nu ne apreciem valorile și ne e greu să citim autori români. Eu susțin literatura română și cred că fiecare ar trebui să citească atât clasic, cât și modern. Varietate… este! Dar să revin la al doilea titlu deținut de mine din cele ale Rodicăi Ojog-Brașoveanu și anume, Enigmă la mansardă.

Dacă e ceva ce-mi place foarte mult la cărțile acestea este intriga simplă și acțiunea alertă. Nu tu descrieri inutile, ba chiar foarte mult dialog, ceea ce te prinde și nici nu știi când dai paginile. Apreciez personajele simple, faptul că nu se face analiză psihologică, ci pur și simplu se urmărește scopul – acela de a prinde ucigașul. Da, femeia asta e pe gustul meu!

În Enigmă la mansardă, un bătrânel este ucis, ușa de la birou este încuiată pe dinăuntru, iar potențialii vinovați sunt… cam toată familia! Fiul risipitor, cumnata care se dovedește a fi o dragoste din tinerețe și mama băiatului, noua soție, tânără și atractivă, amantul acesteia…Banii constituie un motiv serios pentru o crimă, la fel și trădarea și dragostea neîmpărtășită. Seamănă cu o telenovelă? Oarecum. Dar desfășurarea acțiunii va contrazice prima impresie. Și în general, deznodământul pică fix ca un trăsnet…

Voi ce părere aveți de cărțile autorilor români? Îi citiți sau îi ocoliți? Vreau să știu motivele pentru care o faceți sau nu, chiar sunt curioasă. Eu îi citesc (pe unii) pentru că au particularitățile lor, care-i fac unici! Enigmă la mansardă e una din acele cărți care, deși pare simplă și dramatică, e foarte interesantă și cu răsturnări spectaculoase de situație.

4 Replies to “Recenzie – Enigmă la mansardă

1. Eu am cam neglijat autorii romani. Anul trecut am citit vreo 4 carti ale tinerilor autori de la noi si mi-au placut. Pe Rodica Ojog Brasoveanu chiar am ocolit-o pana acum, dar daca tu zici ca nu se lasa cu plictiseala, promit sa caut cat mai curand o carte de-a ei.