Nu am mai scris nimic despre nicio carte, deși am tot citit în ultima perioadă. Am terminat cele două volume din Festinul Ciorilor, am citit și cartea trimisă de cei de la Editura All în contul chestionarului pe care l-am completat acum ceva timp, m-am apucat deja de alta, dar azi vă vorbesc de o carte pe care o am cam din ianuarie, dar pe care am tot ocolit-o (nu știu de ce), venind și rândul ei abia acum. Este vorba despre ”Epitaf pentru un spion”, cumpărată o dată cu ”Cutia cu bomboane otrăvite”. Ambele fac parte din colecția Carte de buzunar, care a fost oferită cu Jurnalul Național acum ceva timp.

IMG_20160217_201724Josef Vadassy este un profesor maghiar de limbi străine care se trezește târât într-o situație groaznică: aparatul său foto a fost înlocuit, iar anumite poze sunt compromițătoare, ceea ce duce la ipoteza că el este un spion. Pentru a-și putea dovedi nevinovăția, el este obligat să colaboreze cu poliția, acest lucru implicând studierea tuturor persoanelor din hotelul unde este cazat. Persoanele aflate în vacanță în hotelul La Reserve au naționalități diferite, personalități ciudate, iar profesorul este martorul mai multor evenimente care-i vor da bătăi de cap.

Cartea nu este genială, dar pentru cine gustă acest gen, este destul de ok. Nu am înțeles mare lucru din primele pagini, ba chiar mi s-a părut plictisitoare inițial, dar pe măsură ce acțiunea se amplifică, totul devine din ce în ce mai interesant. Profesorul este pus în fața analizării mai multor tipuri de oameni, este vorba de libertatea și de onoarea sa, până la urmă. Voi ce mai citiți în ultima vreme?