În vremuri noastre se aude cam rar de cazuri în care părinții țin sechestrați copiii. Ultimul caz de care am auzit este de prin Germania, de acum câțiva ani. Însă să ții captivă o întreagă familie, e crunt. Despre genul acesta de poveste este vorba și în Fata A, este o carte inspirată dintr-un caz real. Nu știu cum există asemenea monștrii chiar și în ziua de azi, unde se presupune că există informație și tehnologie. Unele persoane o iau razna și e destul de greu pentru familiile lor să scape de sub această teroare. Într-un fel sau altul, persoanele cu probleme mintale le fac viața foarte grea celor dragi.

Lex Gracie este fata care a scăpat de sub teroarea în care trăia familia ei, de închisoarea din propria lor casă. Tatăl ei o luase razna, voia să înființeze o nouă religie, voia ca oamenii să îl urmeze, dar la un moment dat, a deviat puternic. Astfel a ajuns să se mute într-un loc nou și să își supună familia unei izolări extrem de amare. Copiii stăteau închiși în camere, legați, fără posibilitatea de a merge la școală sau în altă parte. Totuși, până la Lex, nimeni nu a luat în cârca sa această responsabilitate de a-i salva pe toți. Chiar dacă unii din copii sunt favorizați și ar putea face mai multe…

După ce mama lor moare în închisoare, Lex este desemnată să ducă la bun sfârșit condițiile testamentului. Astfel, ea este nevoită să ia legătura cu toți frații și surorile sale, pentru a ajunge la un comun acord. Însă vechi traume ies la suprafață. Iar trecutul, deși crezi că ai trecut peste, te ajunge mereu din urmă. Împreună cu Evie, sora sa mai mică, Lex încearcă să lase în urmă statutul de Fată A și să transforme acea Casă a Ororilor în ceva bun.

Cartea o găsiți la Crime Scene Press și e o dovadă că rănile se vindecă foarte greu. Trecutul este foarte viu, iar amintirile revin din ce în ce mai puternice. Fata A este împletire de dragoste, groază, iertare și dezamăgire. Pot spune că este o carte marcantă, cel puțin eu așa am perceput-o.

3 Replies to “Recenzie – Fata A (Abigail Dean)