Ziua bună, oameni faini! Azi vreau să vă vorbesc despre o carte ce m-a cam dat un pic peste cap, dar pe care eu nu aș cataloga-o drept thriller, ci mai mult drept dramă. Debutul a doi scriitori ce se semnează sub pseudonimul E.G. Scott este mai mult decât mă așteptam, dar diferit de ce se preconiza. Femeia ascunsă este o carte ce îți pune o mie de semne de întrebări și adevărul e că eu nu am reușit să îi anticipez finalul.

Rebecca și Paul sunt căsătoriți de 20 de ani. Începutul poveștii lor a fost fulminant, Paul fiind căsătorit în momentul întâlnirii. Căsnicia lor începe cu minciuni și se bazează pe minciuni. Niciodată nu m-am gândit cât de multe secrete pot ascunde oamenii. Rebecca este dependentă de medicamente, Paul înșeală cât poate, cu cine poate. Fiecare din ei ascunde câte ceva.

Atunci când una din amantele lui Paul dispare, la fel și o iubire din liceu, lucrurile se precipită. Rebecca și Paul se joacă de-a șoarecele și pisica atât între ei, cât și cu polițiștii. E greu să ții contul minciunilor spuse, e greu să încerci să te ascunzi și să îți și iasă. Finalul e apoteotic, un pic prea dramatic și tras de păr, după gustul meu, dar deh, fiecare știe mai bine.

Ce mi-a plăcut la Femeia ascunsă

Mi-a plăcut faptul că sunt descrise dedesubturile unei căsnicii, cu bune și rele. Mi-a plăcut că este disecată o relație astfel încât îți poți da seama unde se poate ajunge după 20 de ani. În ce se transformă iubirea. Cât de nesuferită e rutina și cum e afectează secretele. Ale lui și ale tale.

Ce nu mi-a plăcut la Femeia ascunsă

Titlul, în primul rând. Nu mi se pare ales ok. Dar din nou, asta e o părere subiectivă. Nu mi-a plăcut catalogarea drept thriller, nu este așa ceva. Nu mi-a plăcut că e un pic tras de păr finalul (cine a citit sau va citi va înțelege). Deși mă bucur că nu intrăm în sfere paranormale, cum s-a mai întâmplat. Per ansamblu, cartea este chiar foarte bună, ca și dramă, și mi-a plăcut la nivel emoțional. Redă anumite sentimente pe care alte cărți nu reușesc să le transmită.

Femeia ascunsă este o carte ce te cam ține cu sufletul la gură. Inițial mă gândeam că poate fi ceva polițist, dar nici vorbă. Totuși, intensitatea sentimentelor și trăirile personajelor te fac să te identifici cu ele. La un moment dat simți și tu că ai crize de paranoia, la fel ca Rebecca, sau durerile intense de spate ale lui Paul. Pur și simplu îi simți. Și trăiești o dată cu ei întreaga poveste. Cartea o găsiți pe site-ul celor de la Libris și sper să vă placă și vouă la fel de mult!

One Reply to “Recenzie – Femeia ascunsă (E.G.Scott)”

1. cel mai tare urasc treaba asta, cu trecutul cartilor intr-un gen (thriller) cu care nu au nimic de-a face. Si eu aveam Femeia ascunsa pe lista, dar parca mi-a trecut cheful sa o iau, mai ales daca zici ca e tras de par finalul.