Dacă nu vă gândeați că un tânăr de până în 40 de ani face carieră, ei bin, Pascal Engman e dovada vie că se poate! Născut în 1986, a avut o ascensiune fulminantă, devenind cel mai bine vândut autor de mystery&thriller al generației sale. Să o depășești pe Camilla Lackberg… e ceva! Înainte de a scrie, a lucrat în presă, de aici și materialul bogat de care a avut parte. Femicid este a treia sa carte, nu este romanul de debut, după cum s-ar crede. Seria Vanessa Frank, detectiva cu probleme nerezolvate (pentru că da, așa sunt detectivii), s-a vândut extrem de bine în toată lumea.

O femeie este găsită moartă în apartamentul ei. Toate indiciile îl indică pe fostul ei iubit și tatăl fetiței sale. Doar că există o problemă – acesta este închis la penitenciarul Åkersberga. Și nu ar fi asta, pentru că a avut permisiunea să iasă în acea noapte, însă indiciile lăsate în urma sa sunt prea evidente. Cum a omis un infractor experimentat să șteargă urmele? Vanessa Frank știe că ceva nu se potrivește… și caută până la capăt, deși toată lumea pare să îi fie împotrivă.

Tema romanului? Indivizii neadaptați

Deși cazul pare a se rezolva din primele 50 de pagini, probabil nu e așa. E logic, nu? Astfel, Engman se leagă de imigranți, de categorii sociale izolate, de grupuri extreme. Baza acestei cărți o reprezintă grupul Incels, o categorie de bărbați care efectiv urăsc femeile (aici ne aducem aminte de Stieg Larsson, alt mare autor de romane polițiste). La Crime Scene Press au apărut în această perioadă romane nordice, ceea ce denotă o revelație a acestor autori. Nu degeaba sunt numiți cei mai buni în acest domeniu. Pentru că ei chiar știu să scrie, să creeze intrigă și să întrețină suspansul.

Femicid este o carte despre inadaptați, despre indivizii care trăiesc printre noi, dar se ascund foarte bine. Iar din păcate, acest gen de oameni există. Nu toată lumea vrea să facă bine. Nu toată lumea are intenții bune. Tocmai de aceea trebuie să deschidem bine ochii. Femeia întotdeauna a fost sexul slab și, indiferent câtă putere are, rămâne inferioară bărbatului din punct de vedere fizic.

One Reply to “Recenzie – Femicid (Pascal Engman)”

1. Foarte interesantă cartea .Mulțumim pentru recenzie .Asata este o carte care cu siguranță mi-o doresc să o citesc ,așa că o trec pe lista .