Despre Stephen King nu știu ce să vă mai zic, toată lumea îl știe pe cel mai mare autor de thrillere și romane mistery. Pur și simplu este altceva față de restul. Are la activ zeci de romane, multe din ele și ecranizate. Să aflu că practic toată familia sa e plină de scriitori, a fost o surpriză plăcută! Frumoasele adormite este scrisă în colaborare cu Owen King, fiul său cel mai mic, și nu se abate de la această regulă! Pentru cine apreciază romane Fantasy sau cele horror, e o decizie înțeleaptă să îl citiți și pe acesta!

Ce s-ar întâmpla dacă femeile nu ar mai exista? Ce ar fi dacă bărbații ar rămâne singuri pe lume? Oare totul ar rămâne la fel? Oare ei s-ar adapta la noua viață? Frumoasele adormite este despre viața femeilor alături de bărbați care nu le apreciază, despre bărbați violenți, bețivi sau indiferenți. Este despre posibilitatea despre a construi un Oraș Nou, doar al femeilor, în care să se trateze așa cum merită.

Stephen și Owen King imaginează o molimă care le adoarme pe femei și le transformă în coconi. Iar dacă încerci să le rupi învelișul… ei bine, să zicem că nu va fi plăcut deloc. O singură ființă, Evie Black, este capabilă de a dormi normal, trezindu-se periodic fără cocon. Iar acesta devine motivul pentru care o mână de oameni se războiesc. Unii pentru că o vor pe Evie, alții pentru că vor să o protejeze. Dar toți vor același lucru în final – femeile!

Ce ar fi lumea fără femei?

Ele au grijă de tot ce e în jur – de bărbați, de copii, de casă, se duc și la muncă. Sunt dedicate și își fac meseriile cu pasiune și conștiinciozitate. Sunt mame, soții, fiice, iubite sau nepoate. Fiecare își are rolul bine stabilit. Ce ar fi o lume fără femei? Foarte rar auzi de cazuri în care bărbații sunt victimele violenței domestice, asta se întâmplă preponderent invers.

Totuși, o singură obiecție am pentru Frumoasele adormite– este o carte mult, mult prea groasă. Asta deși sunt mare amatoare de cărți ample. Doar că de data asta mi s-a părut acțiunea un pic lălăită, doar ca să acopere cât mai multe pagini. Nu era cazul. Ideea am prins-o de la început. La un moment dat aveam vreo 4-5 zile de când citeam și simțeam că nu se mai termină. Așa că, răbdare!

Frumoasele adormite este o carte excelentă, ideea este exact în stilul King. Nu veți fi dezamăgiți dacă sunteți fani! Mă bucur că și fiul său scrie, și acum sunt chiar curioasă să citesc ceva și de la fiul cel mare, Joe Hill. Voi ați citit ceva de Stephen King până acum? Dar vreun film bazat pe cărțile sale ați văzut?

One Reply to “Recenzie – Frumoasele adormite”

1. daca e cu tenta horror, ma abtin. Nu prea pot dormi cand citesc asa ceva, oricat de soft ar fi povestea. Vino mai bine cu politiste, pentru mine!