Oana Stoica-Mujea este o autoare română, născută, la fel ca mine, în județul Argeș. M-am bucurat să găsesc câteva lucruri comune, să recunosc anumite locuri pe care le descrie în cărțile sale. Dar cel mai mult mi-ar fi plăcut ca Iolanda Știreanu să existe. Pur și simplu, mi se pare cel mai tare personaj din literatura noastră contemporană. E o tipă nonconformistă, un detectiv de primă clasă, deși uneori are metode neortodoxe. Pe blog veți găsi deja recenziile primelor două cărți din seria Iolanda Știreanu și vor urma încă patru. Astăzi vă povestesc două-trei cuvinte despre al treilea volum, Greșelile trecutului.

Iolanda își continuă periplul alături de colegul ei, Victor, cu care lucrează deja de câțiva ani. Însă liniștea biroului e întreruptă de un nepoftit, Paul Avramescu, cu care Lala trebuie să împartă biroul. Cazul din prezent e unul destul de ciudat – un personaj găsit mort în tren, cu un mesaj scris pe piele. Aparent, aceeași persoană apare la ceva timp mort în altă parte. Și încă unul…

Cum poate fi multiplicat un om? Ce ascunde moartea lor? Cine e vinovat? Cine e Paul Avramescu și ce ascunde? E pus în biroul Lalei pentru a o spiona? Sunt foarte multe întrebări puse în Greșelile trecutului, la care răspunsurile vin foarte greu.

Iolanda Știreanu rămâne același om cu dependențe, aceeași persoană loială, dar ale cărei moduri de a acționa pot să nu fie pe placul tuturor. Și adevărul este că ea e obișnuită să nu dea socoteală nimănui, să nu țină pe nimeni aproape. Chiar dacă unii oameni și-ar dori să o aibă aproape… Lala are un stil propriu de a se folosi de oameni. De a lua ce are ea nevoie, fără a da mare lucru în schimb.

La Editura Crime Scene Press puteți găsi toată seria Iolandei Știreanu, pe care sunt sigură că o veți aprecia. O dată ce o cunoști, nu ai cum să o mai lași pe Lala. E genul de personaj pozitiv pe care nu îl aprobi, dar care te atrage. E genul de om răzvrătit. Sunt foarte încântată de aceste cărți, însă mi-aș dori să țină la nesfârșit. Deși, știm cu toții, seriile au și un final. Voi ați citit cărțile Oanei Stoica-Mujea?