Când vine vorba de cărți pe genul crime & mistery, pot spune că la Crime Scene Press am găsit o selecție impresionantă, fiind singura editură de acest gen din țară. Și clar, mi-a intrat la inimă din prima. Pentru că găsesc titluri pe care nu le găsesc în altă parte, pentru că descopăr autori noi, pentru că am cărți noi ai unor autori pe care îi apreciez. Din ultima categorie face parte cartea Când iese pustnica păianjen a lui Fred Vargas. Am descoperit această autoare acum câțiva ani, în 2014 mai exact, când am citit Omul cu cercurile albastre. Îmi place foarte mult stilul ei, te duce pe cărări nebănuite. Dar cred că am început să o cunosc un pic, fiindcă de data asta am bănuit cine e criminalul cu ceva timp înainte de finalul cărții. Cred că-mi iau licența ca detectiv!

Comisarul Adamsberg este deja o figură emblematică a literaturii franceze. De la ultima ispravă, din momentul când a rămas în Islanda, în această nouă aventură este nevoit să se întoarcă la Paris. Câteva morți suspecte ale unor bătrâni ies în evidență dintr-o întâmplare. Păianjenul pustnic are o mușcătură veninoasă, însă nu într-atât încât să ucidă un om. Ar fi de nevoie de veninul de la foarte mulți păianjeni pentru a ucide. Însă trei bătrâni mor din cauza acestor creaturi. Să fie din cauza vârstei, din cauza bolilor pe care deja le aveau? Adamsberg dă peste aceste morți întâmplător și cred că există ceva necurat la mijloc.

Gașca păianjenului pustnic

Nu mică îi este mirarea comisarului atunci când află că două dintre victime făceau parte din Gașca păianjenului pustnic în copilărie. Trăiți în orfelinat, acești băieți se ocupau cu terorizarea altora mai slabi. Printre altele, au traumatizat câțiva alți băieți cu veninul acestui păianjen, ajungându-se chiar la mutilări pe viață. Rotițele lui Adamsberg încep să se învârtă…

Cartea o găsiți la Crime Scene Press, alături de apariția anterioară a aceleiași autoare. ȘI bineînțeles, alături de alte titluri noi. Pasionați ai genurilor mistery, thriller, crime and stuff, uniți-vă! Cine mai e fan al acestor genuri, aștept să îmi spuneți ce cărți mai citiți recent.