Viața de adolescent poate fi foarte complicată. Iar lucrurile ce nouă, adulților, ni se par niște fleacuri, pentru ei pot fi catastrofale. Și de altfel, să fim serioși, nu am pățit și noi la fel? Parcă nu de mult treceam și noi prin perioada asta atââââât de complicată și cu atât de mulți hormoni. În tabără la schi de Tom Ellen și Lucy Ivison este o carte desprinsă exact din adolescență, cu problemele specifice și cu mult, mult umor. Uneori mă apucă nostalgia vremurilor de demult, în care orice băiat ce nu îți împărtășea sentimentele era o adevărată dramă, așa că mai aleg cărți de genul pentru a mă destinde. Eh, știu, nu oi fi chiar din secolul trecut, însă au trecut deja vreo 15 ani de când am intrat la liceu, așa că… e ceva!

Mouse este convinsă de mama sa pentru a merge în tabără la schi pentru a uita de eșecul de la școala de balet. Însă aici, toată lumea știe că a fost acceptată la Paris, iar ea întreține minciuna. Probleme mai sunt și pe lângă asta – prietena sa cea mai bună, Lauren, nu mai e prietena ei cea mai bună. Iar ea se simte singură și nefericită. Da, lumea poate părea că se prăbușește la 14-15 ani din cauza asta! Nu spuneți că nu e așa! Pe de cealaltă parte, Mouse găsește niște prietene minunate în Connie și Keira. În plus, În tabără la schi se întâlnesc cu o mulțime de adolescenți, printre care și cu o gașcă de băieți.

Cine sărută primul alege numele trupei!

Gașca de băieți înseamnă de fapt Jack, Max și Toddy, care nu au sărutat nicio fată până acum. De aici și complexele lor. Cei trei au și o trupă, adică oarecum o trupă, dat fiind faptul că le lipsește elementul esențial – numele. Cei trei cad la un acord – cine sărută primul o fată poate alege numele trupei. Inevitabil, le întâlnesc atât pe Mouse și gașca ei, cât și pe Lauren și gașca ei. Da… interacțiunile între grupulețe sunt destul de ciudate, mai ales când e vorba de descoperirea sexului opus.

Jack o place pe Mouse, Mouse îl place pe Jack, dar amândoi sunt suficient de timizi încât Lauren să preia controlul. Complicat, nu? E o cărticică tare faină, care sigur vă va descreți fruntea!

În tabără la schi o găsiți pe Libris la secțiunea Literatură Universală, alături de alte titluri interesante. Câteodată mai merge o lectură de genul pentru a mai destinde atmosfera din cărți polițiste sau thrillere. Voi citiți astfel de cărți?

2 Replies to “Recenzie – În tabără la schi

1. de data asta imi e clar ca nu e o carte pentru mine. Am incercat genul. crede-ma, si nu ma prinde deloc. Mai bine nu mai citesc.

2. N-am mai citit de foarte mult timp o carte de genul ăsta, de regulă îmi dau ochii peste cap pe parcursul poveștilor cu adolescenți, dar ai dreptate că poate trezi și un sentiment de nostalgie, să-ți reamintești cum făceam în vremea aia o dramă din nimicuri.