Ziua bună tuturor! Am început săptămâna cum nu se putea mai agitat, iar tot ce mă mai liniștește zilele astea e o carte bună. Tocmai de aceea am zis să începeți și voi săptămâna cu o recomandare de lectură. Știu, multă lume spune că nu are timp să citească, sunt copiii la mijloc, treburile casnice, munca. Însă vă îndemn să citiți măcar câteva pagini pe zi. Nu vă propuneți sute de cărți pe an. Ci măcar 10-20 de pagini pe zi. Și veți vedea că starea de spirit se îmbunătățește, vocabularul se dezvoltă, iar mintea începe să înflorească. Nu contează genul, cărțile sunt diverse, din fiecare ai ce învăța. Iar cu ce se întâmplă în zilele noastre, cred că cititul ne mai destinde. Astăzi vă povestesc câte ceva despre o carte cu accente horror, la care nu mă așteptam, și anume Interviul a lui Cosmin Baiu.

Ce ai face să obții o slujbă?

Te duci la un interviu și aștepți rezultatul, nu e așa? Așa ar fi spus și C înainte să aibă cel mai ciudat interviu din viața lui. Cosmin Baiu își pune personajul în situații fantastice, îmbină modernul cu tradiționalul și scoate din tolbă personaje extrem de ciudate. C este nevoit să parcurgă câteva zile până să aibă acel interviu mult râvnit, de care pare că știe toată lumea din jurul său.

Are parte de aventuri neobișnuite, iar această slujbă pare că este mai greu de obținut decât orice. S, tipa care pare că va ține interviul, pare inițial o fată faină, însă pe măsură ce trece timpul, se dovedește a fi o nebună. Inițial, cartea Interviul mi s-a părut extrem de ciudată, însă pe măsură ce am intrat în acțiune, m-a acaparat. Totuși, cartea nu este pentru tradiționaliști, o veți găsi poate prea fantasmagorică. Dar merită din plin! Cred că nu va fi singura carte pe care o voi citi a acestui autor.

Interviul este un roman fantastic, un horror bine gândit și bine construit. Îl găsiți la Libris, alături de alte titluri ale autorului. Nu te lasă să te plictisești, nu este banal, iar personajele sunt care mai de care mai ciudate. Iar temătorul C va avea parte de surpriza vieții lui… Citiți cărți de groază de fel?

4 Replies to “Recenzie – Interviul (Cosmin Baiu)

1. Multumesc pentru recenzie!
    Intr-adevar, Interviul este un proiect unic in felul sau, care a reusit pe alocuri sa ma inspaimante chiar si pe mine, autorul! 🙂