Despre Iolanda Știreanu v-am mai povestit, am prezentat pe blog deja 3 cărți ce o au ca personaj principal. Lala nu este un detectiv tipic, ba din contră. Ea toate lucrurile le face pe dos, contra tuturor celorlalți, nu acceptă sfaturi și nu întreabă pe nimeni nimic. Tocmai de aceea, în acest al patrulea volum, Lala se trezește într-o situație nefavorabilă. Ba chiar extrem de periculoasă. Jucătorul este încă un roman marca Oana Stoica-Mujea, tânără autoare, creatoare a acestei detective excentrice.

Lala este găsită împușcată, aproape moartă, fără memorie. Lala nu mai este detectivul care era. Din cea care a fost a rămas doar o umbră. Și asta pentru că s-a băgat într-un caz mult prea periculos, fără a avea pe nimeni să o protejeze. Nu își mai amintește nimic și nici nu pare ca ceva să o entuziasmeze. Însă colegii încearcă să descopere cine stă în spatele atacului asupra sa. Victor, ba chiar și colegul de la Moravuri, Paul, par a fi îngrijorați peste măsură.
Pentru a o scoate din starea în care se află, Lala este solicitată să colaboreze într-un caz ciudat. Un chitarist este omorât, dar nu se știe cine este vinovat. Indiciile sunt puține, împrejurările sunt ciudate. Însă Lala nu și-a pierdut simțul de detectiv. Încă mai are acel fler, așa că își dă seama de foarte multe lucruri care le scapă celorlalți.

Vinovatul pentru atacul asupra Lalei este cine te aștepți mai puțin. Finalul dă o lovitură de grație, iar suspansul își atinge apogeul. Jucătorul este una din cele mai bune cărți de-ale Oanei pe care le-am citit până acum. Mi-a plăcut că nu lasă să răsufle nimic. Nu cred că te aștepți la ce urmează. Firul narativ e extrem de alert, tocmai de asta nici nu e nevoie de sute de pagini. Apreciez asta și chiar sunt cărți cu pagini destul de puține care te lasă mască. Să nu mai spun de faptul că se citește extrem de ușor, în 1-2 ore.

Cartea, ca și întreaga serie, o găsiți la Crime Scene Press. Pentru pasionați de thrillere și romane polițiste, recomand. Mai ales ultimele apariții, sunt vis! Revin cu mai multe detalii!

2 Replies to “Recenzie – Jucătorul (Oana Stoica-Mujea)