În primul și-n primul rând vreau să specific că această carte este încadrată greșit în genul horror. Mai repede aș pune-o în zona jurnalelor, a SF-urilor, a chestiilor psihologice, nicidecum nu este o carte de groază. Nu îmi dau seama de ce au încadrat-o cei de la Libris la categoria asta, pentru că nu e chiar așa. Lavinia Bălulescu face parte din noua generație de scriitori, e născută în 1985, deci e destul de tânără. La mine-n cap este romanul de debut și l-am citit relativ repede, așa că pot să vă spun ce am priceput eu din el.

Sincer vorbind, înainte să scriu această recenzie m-am gândit de 10 ori, dar mă gândesc că cineva ar putea citi și genul ăsta de carte. Pentru mine, La mine-n cap a fost un pic prea mult și prea complex. E o carte destul de ciudată, cu un vibe nou și total necunoscut mie. Sunt convinsă că sunt persoane care apreciază astfel de scrieri, dar eu mai repede prefer ceva concret, cu mister, suspans și treburi fizice.

Personajul principal, Aprilie, o tipă cu care nu m-am identificat deloc, descoperă într-o zi că există o femeie care trăiește pe tavanul ei. Pentru mine, lucrul ăsta semnifică o dedublare a ei, personalitățile diverse pe care le poate prelua. Da, există aluzii referitoare la sfârșitul lumii, la întâmplările prin care trec cele două, dar eu am perceput cele două femei ca una singură, doar că în perioade diferite.

Aprilie povestește despre un bărbat, Tudor, care devine laitmotivul ei. Este legată de el, îndrăgostită, relația lor pare că evoluează, dar acest sfârșit al lumii îmi pare un pic intercalat aiurea… Am descoperit motivul potopului, o întindere nesfârșită de ape, în care doar ea, femeia și încă un bărbat pe care nu îl poate identifica sigur ca fiind Tudor, dar și labradorul ei, supraviețuiesc.

La mine-n cap e o carte dificilă, după părerea mea. Și nu toată lumea o va gusta. Ci doar cei cărora le plac chestiile de genul sau filosofice. Pentru mine, care apreciez genul polițist sau oricum, cu mai mult suspans, a fost mult prea SF. Mult prea ireală. Apreciez mai mult lucrurile practice și fizice.

6 Replies to “Recenzie – La mine-n cap (Lavinia Bălulescu)

1. Au inceput sa-mi placa scrierile SF dupa ce am citit doua carti ale autorului roman contemporan Nic Dobre. Chiar mi-am schimbat complet parerea despre acest gen literar. Am mai vazut cartea “La mine-n cap” pe undeva si-mi amintesc ca am apreciat chiar de atunci coperta (e cumparabila, atrage). Eu admit ca mi-ai starnit curiozitatea cu ea 😀 .