Recenzii cărți și filme

Recenzie – Labirintul de pergament

Seară faină, oameni buni! Cine mai așteaptă weekendul? Eu nu, că nu sunt acasă, așa că nu mă coafează. Dar seara intrăm din ce în ce mai devreme în casă, așa că am tot timpul să recuperez ora mea de lectură. Adevărul e că stau bine și pe ținta de anul ăsta, mai am cam 10 cărți de citit, sunt în grafic, nu îmi fac probleme. Acum sunt la o carte de educație financiară, dar vă spun sincer… mă ia somnul! În general optez pentru autori străini, dar zău că acum preferam și ceva de la noi numai să nu fiu nevoită să citesc bălăriile acelea. Pur și simplu nu sunt adepta genului! Prefer oricând thrillerele, cărțile polițiste sau cele de groază, cu mult mister și ceva suspans. Totuși, ultima carte pe care am terminat-o este Labirintul de pergament, ceva în genul Dan Brown, o combinație de ficțiune și știință.

Această carte am găsit-o pe Târgul Cărții, un anticariat online unde am dat peste cărți ce nu le mai găsesc în altă parte. Ca să aflu că de fapt este un thriller de arhivă, o carte fenomen ce a fost pe locul 1 în vânzări mult timp. E o carte de referință și chiar mă bucur că am aflat de ea. Mi s-a părut că ideea care stă la baza acestei cărți este deosebită. De multe ori mă întreb câtă parte e ficțiune, și câtă e realitate.

Controverse legate de religii

Totul pleacă de la explorările unei tipe ce dorește să publice o carte pe un subiect controversat – dacă înaintea lui Iisus a mai existat un Fiu al lui Dumnezeu? Se pare că Orfeu, cel din legendele grecești, ar fi avut ceva de-a face cu asta. Cred că mulți cunosc mitul cu Euridice și cu întoarcerea din Infern. În afară de acesta, se pare că există o religie care se bazează pe venerarea sa. Nu știu ce să zic, dacă totul e ficțiune, dat fiind faptul că sunt poze, sunt descoperiri ce atestă unele fapte… Eu prefer să cred știința întotdeauna în detrimentul religiei, sunt o fire mai practică.

Labirintul de pergament este o carte foarte interesantă, ce te lasă cu multe semne de întrebare. Aș fi vrut o continuare sau măcar ceva similar, bazat pe aceeași idee. Mi s-a părut un subiect atrăgător și intrigant totodată! Voi citiți astfel de cărți? Sunteți adepții științei sau ai religiei? Credeți că sunt lucruri pe care încă nu le-am descoperit?