Ziua bună tuturor! Astăzi vorbim tot despre cărți. Pentru că am descoperit ultimele noutăți de la Crime Scene Press și chiar trebuia să le împărtășesc cu voi. Amatori ai genului polițist, pasionați de mister și thriller, dar și cunoscători ai istoriei, cartea Logodnicele Reichului ne duce înapoi în Germania nazistă. Și adevărul e că deși mă așteptam să avem un nou caz al detectivului Niemans, de data asta avem alți protagoniști, la fel de suprinzători și de nepotriviți. Schimbarea asta de direcție nu e una forțată, ci naturală. Grange face totul natural și poate să abordeze orice unitate de timp și spațiu. Indiferent cum o face, mereu îi iese!

În Germania nazistă, începe războiul, însă câteva femei frumoase, căsătorite bine, se întâlnesc în cadrul unui club, neținând cont de probleme ”de afară”. Însă lucrurile se schimbă atunci când membrele clubului sunt omorâte și masacrate una câte una. Gestapoul îl însărcinează pe Franz Beween cu găsirea criminalului, însă acesta își face o echipă atipică. Îl cooptează pe Simon Kraus, psihanalist și gigolo, și pe Mina von Hassel, psihiatră renumită și moștenitoarea unui imperiu.

Cei trei fac o echipă de anchetatori cel puțin ciudată și ivnestighează fără știrea nimănui. Treburile se complică atunci când ipotezele lor cad una după alta, iar ucigașul nu e de găsit. Presiunea este mare, iar ei au nevoie de idei noi. Oare cine ar avea de câștigat prin uciderea unor femei bogate, fără a le tâlhări, ci doar pentru a le spinteca? Problema este pregnantă și ai nevoie de câteva sute de pagini ca să înțelegi exact cum stau lucrurile. Grange te cam bagă în ceață și se joacă cu mintea ta. Inițial voiam să renunț, nu înțelegeam de ce nu se întâmplă ceva concret, însă aș fi făcut o mare greșeală!

Logodnicele Reichului este o carte ce te ține în suspans până la ultima pagină. Adevărul este că nu mă așteptam ca toate să se lege într-o asemenea măsură. Implicarea oamenilor importanți din Germania nazistă și elaborarea unui asemenea scenariu mi se pare rezultatul unei minți geniale și pline de idei! Voi ați citit vreun roman al lui Grange? Sau ați văzut vreo ecranizare după cărțile sale?

6 Replies to “Recenzie – Logodnicele Reichului

1. Sunt foarte multe povești nespuse, dar foarte interesante, din perioada aceea. Mi-ar plăcea să citesc cartea, mai ales că în ultima vreme nu prea am mai avut timp de citit ca altădată.