Ziua bună, oameni frumoși! Sunteți gata să cunoașteți ce ascunde Luna de topaz? Scriitoarea Alina Cosma m-a surprins cu această carte și mi-a dovedit încă o dată că da, avem autori români buni! Această carte este din categoria thriller SF 18+, așa că nu cred că toți ar gusta-o. Nu este 18+ neapărat din cauza scenelor erotice care, e adevărat, sunt prezente în număr mare, ci al scenelor dure, în primul rând. Luna de topaz nu este o carte foarte groasă, eu am citit-o în weekend, pe drumul de întoarcere din mini-concediu. Și m-a prins, că nu am mai lăsat-o din mână și până seara am terminat-o.

Povestea e destul de simplă și cursivă – Tessa și Dave se întâlnesc în timpul unei misiuni, ambii făcând parte din lumi diferite. În timp ce Tessa este un soldat curajos, hotărât, Dave pare genul de băiat bun, dar care aparține unui grup restrâns, de care nu știe multă lume. Se pare că este foarte valoros pentru cei din jur, fapt pentru care trebuie să ajungă în regatul Solaris în siguranță.

Tessa a trecut prin mult prea multe lucruri urâte în copilărie în urma cărora a devenit femeia cu inimă de gheață care este azi. Abuzuri, violuri, acuze pe nedrept, toate și-au pus amprenta și au făcut-o să se simtă un simplu obiect. Dar, așa cum se întâmplă de obicei, fata rea și băiatul bun (sau invers) se găsesc și se îndrăgostesc, pentru că extremele se atrag. Rămâne de văzut cum va evolua povestea lor, pentru că sunt prea multe lucruri care le stau împotrivă.

Big like – personaje bine conturate!

Personajele mi s-au părut extrem de bine construite! Atât Tessa, cât și Dave, au ceva al lor de care te îndrăgostești. Pe Tessa aș fi luat-o sub ocrotire, pare puternică, dar cine știe ce se ascunde în sufletul ei? Dave pare șocat de felul de a fi al Tessei… dar el cât de nevinovat e? Ce este, de fapt, Luna de topaz?

Thriller SF…este, da. Aș încadra-o aici. 18+…clar! Dacă vă știți pudici, nu o citiți, că altfel o să judecați cartea greșit. Da, scene erotice sunt din plin, dar există și scene violente, care implică extrem de mult sânge. Și s-ar putea să vă sperie un pic. Dar cum eu nu am o problemă cu violența, pot spune că am rămas plăcut surprinsă de descrierile concrete! De obicei, toți se feresc de ceva prea explicit. Culmea e că fiind SF, pot spune că am avut o oarecare reticență la început. Dar pe parcurs, povestea m-a prins, chiar e captivantă!

Cartea Luna de topaz o găsiți aici, la Editura Petale Scrise. Alina Cosma, îți mulțumesc! Mi-ai deschis noi perspective! Pot spune că această lectură m-a scos din zona de confort, dar m-a făcut să reflectez mai bine asupra și altor genuri literare!

22 Replies to “Recenzie – Luna de topaz (Alina Cosma)

1. Imi place recenzia ta! Felicitari!
    Alina Cosma se afla in topul preferintelor mele, de fiecare data a reusit sa ma surprinda placut. Luna de topaz mi s-a parut o carte diferita de tot ce a scris pana acum. O alta scriitura, o poveste incitanta…