Dacă până acum am citit doar cărți despre prizonierii din lagărele naziste, a fost o trecere bruscă la prizonierii din lagărele sovietice. Toți ne-am îndreptat atenția asupra nemților, însă nu ne-am gândit că și rușii au făcut multe chestii forțate. Da, nu o să încerc să acopăr Germania pentru persecutarea evreilor, însă nici sovieticii nu s-au lăsat mai prejos, deportând populația în Siberia, în gulaguri din care nu ieșea nimeni, sub torturi inimaginabile. Marșul morții prin Rusia. Călătoria mea de la soldat la prizonier de război este povestea lui Hermann, care a explicat cum erai decăzut până și din perspectiva de ființă umană.

Războiul a fost groaznic de toate părțile. Fiecare participant a suferit pierderi majore. Pe de o parte, românii au fost alături de germani, urmând să treacă de partea rușilor. Rușii s-au remarcat ca o forță indestructibilă, iar metodele lor erau extrem de dure. Pe final de război, nu au ezitat să ia prizonieri soldații germani, pe care i-au târât în cele mai dure condiții.

Hermann a avut cu adevărat noroc din cauza talentului său de decorator și pictor-vopsitor. Dacă lucrurile stăteau altfel, în mod cert ceda. Astfel, totuși, a reușit să mai facă rost de o porție de mâncare suplimentară. Hrana era insuficientă, frigul le pătrundea în oase, astfel că mulți dintre prizonieri au decedat.

Cărțile istorice – o poartă spre trecut

Marșul morții prin Rusia. Călătoria mea de la soldat la prizonier de război nu caută să ia apărarea nemților. Fiecare a făcut greșeli de partea sa. Însă dorința de a decima prizonierii, bătaia de joc pe care o suportai… era de neimaginat. Lipsa de hrană, de îngrijiri, de căldură și de condiții, toate și-au lăsat amprenta asupra lor. Este cu adevărat o carte de citit, poate că mulți vor vedea lucrurile din altă perspectivă. O găsiți la editura Meteor Press, alături de alte titluri faine, multe din ele pentru pasionații de istorie. Această editură are multe cărți de acest gen, iar cei care vor să știe mai multe despre ce a fost și cum s-a întâmplat, găsesc aici tot ce au nevoie.

Figuri marcante, povești de viață sau de război, toate fac parte din colecția de cărți oferite de cei de la Meteor Press. Sunteți interesați de chestiuni istorice sau vă pasionează doar beletristica?

2 Replies to “Recenzie – Marșul morții prin Rusia

1. mie au inceput sa imi placa destul de mult cartile din raftul cu istorie, cata vreme sunt redate ca o poveste, nu ca insiruire de nume si date.