Neața bună, oameni dragi! Astăzi vreau să vă povestesc despre o nouă carte, ultima, de altfel, pe care am terminat-o, și la care am întârziat destul de mult. Nu pentru că n-ar fi interesantă, ci pentru că e destul de greoaie și mi se pare că urmărești mai greu firul narativ. Dacă nu ești apt 100% pentru citit, nu te apuca de ea! Nevinovatul lui John Grisham, poate cel mai fain autor contemporan de thrillere, este inspirat din fapte reale. Iar multitudinea detaliilor și relatarea poveștii te va surprinde și-ți va deschide ochii referitor la lumea juridică.

Ron Williamson este un tip obișnuit din Ada, un orășel american. Este ales pentru Liga americană de baseball, dar nu reușește să facă performanță. Peste 6 ani revine în orașul natal, fără a ști pe ce drum se îndreaptă. Începe să bea, să acosteze femei, să se drogheze, mai pe scurt, să-și bată joc de propria viață. La un moment dat, Debbie, o chelneriță din Ada, este ucisă. Bănuielile planează asupra mai multor persoane.

În Oklahoma încă era în vigoare pedeapsa cu moartea, iar cineva trebuia să răspundă pentru crima comisă, pentru a servi drept exemplu. Poliția din Ada îl acuză pe Ron și pe un prieten al acestuia, Dennis Fritz. Dovezile sunt fabricate, totul este o cacealma, iar cei doi ajung în spatele gratiilor, fiind pasibili de pedeapsa cu moartea. Amendamentul conform căruia ești nevinovat până la proba contrarie nu este nicidecum valabil…

Nevinovatul este o carte care te zguduie, văzând până unde poate merge excesul de zel în sistemul juridic și incompetența organelor abilitate

Din dorința de a scoate un țap ispășitor, sunt dispuși să execute pe oricine, fie el vinovat sau nu. Cartea are nevoie de toată atenția, tocmai de aceea au fost seri în care, fiind prea obosită, am preferat să nu mă ating de ea, știind că nu voi pricepe mare lucru. Dar o recomand, cred că fiecare din noi trebuie să citească ceva de genul. se greoaie, plictisitoare pe alocuri, dar mai ales cineva care apreciază genul, o vă adora. O găsiți pe Libris.ro, în momentul de față intră și la reducere, deci merită!

Voi ce mai citiți în ultima perioadă? Ce cărți inspirate din fapte reale v-au marcat?

36 Replies to “Recenzie – Nevinovatul (John Grisham)

1. tot o carte despre o persoana acuzata pe nedrept de crima citesc si eu, dar a mea e distopie. La mine sistemul juridic e cel mai democratic dar lipseste cu desavarsire. iti recomand celula 7 si ziua 7 – tot de la libris.

2. Subiectul pare interesant, insa nu stiu daca ma voi arunca dupa carte prea curand. Am mai citit carti de genul si aveam momente cand trebuia sa recitesc anumite pasaje ca sa inteleg urmatoarele actiuni unde ma impotmoleam

3. Cred ca mi-ar placea, dar nu stiu ce sa zic de partea cu multe descrieri. Eu sunt mai mult fana cartilor cu un fir narativ simplu. Totusi i-as acorda o sansa.

1. stiu ce spui! si inceputul e mai simplu, abia cand ajungi pe la jumate si ai impresia ca nu mai zice nimic nou/…acolo e piatra de incercare!