Cartea de azi, Panica, m-a dus cu gândul la un film vizionat acum ceva timp, un film destul de nou, din vara acestui an – Nerve. Filmul mi s-a părut foarte fain, era vorba despre un joc gen adevăr sau provocare, unde provocările erau pe măsură și câștigai bani frumoși. Panica e cam același lucru, transpus într-o carte. Posibil ca filmul să se bazeze exact pe această carte, dar fiind faptul că ea a apărut înainte, prin 2014, mai exact.

Heather este o tipă destul de timidă, care doar ce s-a despărțit de Matt, iubitul ei. În oraș începe un nou sezon din Panica, un joc destul de periculos, la care participă mulți tineri. Premiul cel mare este o sumă de bani, suficientă pentru a face cam tot ceea ce-ți dorești. Heather nu e clar genul de tipă care să se implice în joc, ea a venit doar ca s-o susțină pe prietena ei, Natalie. Dar mai mult din ambiție, pentru a-și demonstra șieși, și mai ales lui Matt, care pare că are o nouă cucerire, Heather decide să participe. Prima probă este destul de ușoară, plonjarea într-o apă, dar ceea ce urmează e din ce în ce mai periculos.

Dodge, un tip marginalizat, este conștient de pagubele pe care Panica le poate produce. Sora sa a rămas paralizată în urma unei probe, așa că el își dorește acum răzbunare. El o place pe Natalie, dar se aliază cu ambele fete pentru a se ajuta reciproc și a câștiga. Din gașca lor mai face parte și Bishop, prietenul cel mai bun al lui Heather, care ascunde un secret destul de întunecat.

Bineînțeles că se lasă cu dragoste, cu amoruri neîmpărtășite, plus alte întâmplări surprinzătoare. Așa e când e vorba de adolescenți! Adevărul e că această carte m-a cam ținut în suspans și eram destul de curioasă ce s-ar putea întâmpla. Iar transformarea lui Heather de la tipa timidă la tipa care nu se teme de nimic e destul de spectaculoasă! Plus că e frumos să vezi cum se îndrăgostește și cum neagă acest lucru… Îmi plac poveștile de genul ăsta! Plus că Panica e blamată de toată lumea, toată poliția caută participanții, deci e suspans, e adrenalină!

Cartea e mai mult cu și pentru adolescenți. Dar sunt convinsă că orele petrecute pentru a o citi nu le veți considera irosite deloc! Pentru că un pic altfel, ideea e faină și chiar merită! O găsiți pe site-ul Nemira, la un preț mai mult decât ok. Reducerile-s în toi, deci e un moment propice pentru noi achiziții.

Voi ați citit-o? Ce impresie v-a lăsat? De asemenea, dacă sunt oameni care au văzut și filmul, aș vrea să-mi spuneți dacă și voi aveți sentimentul că există similitudini între Panica și Nerve.

6 Replies to “Recenzie – Panica (Lauren Oliver)