Ziua bună tuturor! Astăzi vorbim tot despre cărți, urmând ca apoi sî schimb registrul măcar câteva zile :)) Nu de alta, dar știu că v-am înnebunit cu recenziile, cel puțin în ultimele câteva zile. Dar am o mulțime de cărți faine despre care vreau să vă povestesc! Cel puțin despre cele de la Librăria Donaris, pe care le-am comandat și au venit a doua zi, au fost super rapizi la livrare. Și bine au făcut, m-am apucat imediat de cărțile primite de la ei și pot spune că alegerile pe care le-am făcut au fost foarte bune! Astăzi vorbim despre Partea de Nord a inimii, cartea care precede întâmplările trilogiei Baztán. Dolores Redondo este o autoare spaniolă ce împletește thrillerul cu elementele supranaturale și o face chiar foarte bine!

Trilogia Baztán o are în prim-plan pe Amaia Salazar, o tânără polițistă spaniolă, care se confruntă cu tot felul de cazuri interesante. Cartea Partea de nord a inimii este despre copilăria Amaiei și despre perioada pe care o petrece în Statele Unite. Aici îl întâlnește pe Aloisius Dupree, agent FBI care îi ”vede” abilitățile speciale și o cooptează într-o echipă mai deosebită. Ei îl vânează pe Compozitor, un ucigaș în serie fără niciun pic de remușcări, ce atacă familii supraviețuitoare ale catastrofelor naturale.

Ce este atât de special la această carte?

În primul rând, cartea are 736 de pagini, dimensiune ce ar putea speria pe mulți. Însă vă asigur că merită din plin și pe mine m-a convins să caut și trilogia mai sus menționată. Sunt foarte multe planuri narative, unul e al Amaiei din copilăriei, unul e despre Compozitor, altul este despre oamenii și prejudecățile din orașul New Orleans. Cartea e o construcție fabuloasă de informații și e o poveste foarte faină și captivantă. Adevărul e că deși poate obositoare pe alocuri, te prinde și nu te mai lasă.

Mi-a plăcut foarte mult! Treaba cu tradițiile din suburbiile americane, toată treaba cu magia neagră și vodoo, oamenii mlaștinilor, aceste detalii sunt inserate foarte bine în firul principal. Trilogia Baztán a fost și ecranizată, așa că știu deja care sunt următoarele filme pe lista mea! Vouă vă plac aceste alăturări de roman polițist cu elemente supranaturale, care sunt total opuse?

7 Replies to “Recenzie – Partea de nord a inimii