Yasmine Bonciu este o tânără autoare română ce a debutat cu romanul Castelul din Infern, disecând mitul lui Hades și al Persephonei. Recunosc, acest prim volum al seriei Cronicile Olimpului nu l-am citit, însă la #danubebloggersmeet2 am câștigat la tombolă al doilea volum, Refugiul dintre valuri. Am fost un pic sceptică atunci când am văzut cartea, dat fiind faptul că are peste 600 de pagini. Oricât mi-ar plăcea mie să citesc, e un pic intimidant! De asemenea, îmi era teamă să nu se lege prea mult de primul volum și să nu pricep nimic. Însă cred că ideea de bază am prins-o!

Avril și Hayes sunt corespondenții generației noi pentru Hades și Persephona. Însă Avril este asasinată, fără a-i fi descoperit ucigașul. În același timp, Marina, o sirenă în devenire, se trezește singură pe o plajă, fără a-și mai aduce aminte nimic din viața ei. Doar frânturi din ceea ce i s-a întâmplat, doar imagini fugitive, dar fără a-i da răspunsuri complete. Ea ajunge în grija lui Poseidon, zeul mărilor, și a soției sale, fostă sirenă. Asemănarea sa cu Avril este uimitoare, astfel că nu durează mult până ca Hayes să o repereze. Iar cei doi vor pleca în căutarea ucigașului lui Avril.

O îmbinare perfectă între Pământ, Olimp și Infern

Refugiul dintre valuri este o îmbinare perfectă între realitate și mitologie. E un fel de Legendele Olimpului la nivel modern, contemporan. E o combinație interesantă de zei de generația veche cu cea nouă, de pământeni pe jumătate zei, de aventuri nemaivăzute și anchete fantastice. Da, toate se îmbină în paginile acestui roman. Și pot spune că se combină frumos, ușor, deși uneori cu prea multe detalii. Nu mi s-a părut o carte obositoare. În ciuda celor peste 600 de pagini. Ba chiar m-a atras mult ideea de zeități. Adică ce știam din miturile Greciei Antice am văzut ușor transformat.

Și totuși, poate că unele detalii puteau lipsi, ca să se mai scurteze din pagini. Nu aruncați cu pietre! Îmi plac cărțile groase, însă uneori simt că nu le mai termin. Mi-ar plăcea totuși să citesc și primul volum, ca să pricep mai bine ce și cum. Și de ce nu, și pe al treilea, când va apărea!

Refugiul dintre valuri și Castelul din Infern le găsiți în librăriile online, iar eu nu pot decât să sper că Yasmine s-a apucat deja de al treilea volum! Sunt foarte curioasă ce urmează! Vouă vă plac poveștile cu tentă mitică?