2017 Reading Challenge

Gabytzarock has read 1 book toward her goal of 110 books.
hide

Comentarii recente

Arhive

Recenzie – Reînvierea (Tucker Malarkey)

Când am ales Reînvierea din oferta celor de la Libris, mi se părea o carte interesantă, cel puțin din descrieri – între Codul lui Davinci și Pacientul englez. Pe cea de-a doua n-am citit-o, dar Codul lui Davinci m-a atras, așa că am vrut să-i dau o șansă. După ce am început să citesc, am constatat că nu o mai pot lăsa din mână. Bazată pe descoperirea Evangheliilor de la Nag Hammadi, mi-a plăcut în primul rând faptul că o parte din personaje au existat, iar cartea se bazează pe fapte reale.

Acțiunea începe atunci când Gharles Bastien, un cercetător renumit, este găsit mort în biroul său. Gemma, fiica sa, vine în Egipt pentru a-i lua lucrurile personale și a afla ce s-a întâmplat de fapt. Aici este găzduită de prietenul tatălui său, David Lazar, care are doi fii, cum nu se poate mai diferiți – Michael, fost pilot în război, rămas fără un picior, și Anthony – prieten cu Bastien și cercetător, cunoscător al limbii copte (primii creștini). În căutările sale, Gemma descoperă că tatăl ei avea cunoștință de anumite Evanghelii care au fost excluse din Biblie încă de la începutul creștinismului, pentru că mai-marilor bisericii nu li se părea verosimile.

Gemma se implică și într-o poveste de dragoste cu Michael, pe care nu prea reușește să-l tempereze, dar îl convinge să meargă la un medic renumit pentru o nouă proteză.Bineînțeles că pe urma Evangheliilor mai sunt și alte persoane, printre care și Anthony, așa că Gemma se află într-un oarecare pericol. Totuși, ea nu pare să conștientizeze acest lucru și este decisă să afle ce s-a întâmplat cu tatăl ei. Asupra sa planează și bănuiala că acesta nu a avut parte de o moarte naturală.

Reînvierea este o poveste foarte interesantă, iar Tucker Malarkey chiar reușește să lege detaliile în așa fel încât să nu te plictisească. De multe ori, aceste cărți obosesc prin multitudinea descrierilor. La aceasta, însă, nu e cazul. Face cinste literaturii și pentru cine vrea o carte din categoria beletristică presărată cu personaje din realitate, pe care le găsim listate la sfârșitul cărții, mi se pare o alegere bună! Deși este încadrată la genul horror, vă spun sincer că nu are nimic de-a face cu el.

Cred că Reînvierea merită citită atât prin prisma poveștii de dragoste și a complicațiilor ce derivă din ea, cât și pentru substratul istoric și teologic.

12 thoughts on “Recenzie – Reînvierea (Tucker Malarkey)”

1. mie imi place genul asta, si chiar vreau sa citesc cat mai multe bazate pe evanghelii pierdute sau subiecte de genul

1. suna mai mult decat interesant. Avand in vedere ca mi-a placut asa mult Evanghelia dupa Lucifer, s-ar putea sa imi plac si asta. Am o singura intrebare: cum reusesti sa citesti asa de mult? Tu nu dormi?

1. :))) ba da, mai si dorm, dar seara parca nu adorm daca nu dau gata 50 de pagini minim 😀 aseara am citit aproape 200 dintr-o carte noua. adevarul e ca nici tv-ul nu ma mai atrage, deci timpul alocat lui se duce pe carti

2. Am citit si eu Codul lui da Vinci, Inferno si Conspiratia si, îmi place cum scrie Dan Brown. Titlul cartii suna foarte interesant. Se pare ca si actiunea trage spre roman politist si îmi place. Probabil ca o voi cauta si eu. Felicitari pentru articol.

Theme Smartpress by Level9themes.