Acum câteva săptămâni am primit un nou colet de la editura Nemira și din păcate, nu am reușit să citesc decât una din cărți, pentru că mai aveam destule rămase restante. Dar de acum am cam ajuns la zi, așa că pot să vă pun la curent cu ultimele noutăți. Cartea de azi e scrisă de Lauren Oliver, de la care am mai citit și Panica (vezi aici recenzia), și mi-a plăcut destul de mult. E un pic neobișnuită, are 2 părți, jumătate e scrisă din perspectiva Gemmei, iar jumătate din cea a Lyrei. E scrisă de-a-ndoaselea, deci trebuie să întorci cartea pentru cealaltă poveste.

Nu mă omoram eu neapărat după genul Young Adult, dar să știți că sunt anumite cărți care mă prind destul de mult. În Replica este vorba despre un experiment, practic, să-i spunem așa: crearea de clone. La un moment dat, centrul Haven, în care aceste orori se întâmplau ia foc, și așa ajung să se întâlnească Gemma și Lyra, două fete aparent fără niciun fel de legătură. Poveștile au anumite similitudini, mai ales din momentul întâlnirii celor două, și e normal, pentru că ambele au trecut prin acest eveniment. Dar restul lucrurilor sunt destul de diferite.

Replica prezintă atât viața fiecăreia până la momentul X, bineînțeles, pe repede înainte, dar și urmările pe care le are întâlnirea lor. Se află multe secrete, se dezvăluie lucruri nebănuite. Și cum e și normal, ambele găsesc și câte un băiat frumos care le place. Nu mi-a plăcut că sunt cam puține pagini, cred că povestea trebuia dezvoltată, și mi-ar plăcea să existe și o continuare. Așa, ideea în sine a fost destul de ok. Chiar dacă unele lucruri se repetă în ambele perspective, asta e normal, după cum am mai spus. Dar cartea e scrisă destul de simplu, acțiunea e cursivă, fără detalii în plus, ritmul e alert, nu te plictisești deloc.

Găsiți și voi cartea lui Lauren Olivier pe site-ul editurii Nemira, la un preț ok, ba chiar și în variantă de ebook. Voi ce spuneți, ați mai citit cărți scrise de ea? Vă place genul ăsta sau preferați cărți mai pentru adulți? Părerea mea e că Lauren Oliver chiar scrie ok și aș vrea să-mi mai recomandați cărți scrise de ea, dacă ați mai citit.

4 Replies to “Recenzie – Replica (Lauren Oliver)