Despre Pierre Lemaitre am mai scris, el are deja o întreagă serie cu inspectorul Verhoeven apărută la editura Trei, și chiar e bună, dacă mă întrebați pe mine. Găsiți pe blog recenziile celor trei volume, Alex, Irene și Camille. Rosy & John, cartea de azi, nu este o continuare propriu-zisă, dat fiind faptul că acțiunea nu e atât de complexă ca în cazul celorlalte, dar îl are în plan pe același inspector. Și chiar dacă nu are decât 144 de pagini, acțiunea e chiar bună! Ideea mi-a plăcut, personajele la fel… ce să mai, da, pot spune că Pierre Lemaitre e unul din autori mei preferați de romane polițiste. Și nici măcar nu e nordic!

Jean Garnier este un tip nefericit – mama sa este la închisoare, iubita sa este moartă, viața lui este complet lipsită de sens. Cartea debutează destul de sec și de precis, mai că îți vine un pic și să râzi de el. Dar Jean ascunde un plan teribil – el plasează 7 bombe în Paris. După detonarea celei dintâi, se prezintă în fața inspectorului Verhoeven și își mărturisește fapta. El declară că bombele sunt programate să explodeze la fiecare 24 de ore. Ca să dezvăluie locația lor, are anumite cerințe. Oare vor fi de acord polițiștii să îi elibereze mama și să le faciliteze ieșirea din țară?
Profilul lui Jean e cheia!

Jean este un tip ciudat. Chiar dacă mama sa pare a fi implicată în mai multe dispariții și morți suspecte, el continuă să o apere. Camille îi face profilul destul de repede și se folosește de acest lucru. Rosy este genul mamei protectoare, care nu vrea să își lase copilul să se îndepărteze de ea. Este dependentă de el și vrea să îl aibă în permanență aproape. De fiecare dată când Jean pleacă, ea găsește o modalitate de a-l aduce înapoi. Și asta chiar dacă pare a nu avea niciun amestec.

Ideea este foarte bună și acțiunea e alertă, nu ai timp să te plictisești. De fapt, atât de puține pagini se termină și repede, așa că Pierre Lamaitre încearcă să surprindă cât mai multe detalii în ele, nepermițându-ți să te plictisești. Apreciez asta enorm! Nu îmi plac deloc cărțile care se lălăie. E un roman polițist bine structurat, succint, care te prinde, iar personajele sunt foarte bine conturate. Cartea Rosy & John o găsiți pe Libris și am mai văzut 2 alte titluri ale acestui autor, pe care clar, le vreau!

10 Replies to “Recenzie – Rosy & John (Pierre Lemaitre)

1. 144 de pagini? Chiar ca scurta! Nu ca m-as da in vant dupa chestiile politiste, dar sunt putin curioasa cum se incheie povestea asta a baiatului legat de fusta unei mame care pozeaza in victima ce nu poate trai in absenta lui.

1. scurta rau, fata de media mea de 400-500 pe carte :)) si eu am fost curioasa de ce se intampla, dar stiam ca acest autor nu ma va dezamagi!

2. Ha! O carte de la editura trei citesc si eu in perioada asta. Numai ca a mea nu-i asa de antrenanta ca “Rosie & John” cu care te-ai delectat tu. Ce-i drept, nici nu am citit prea multe romane politiste la viata mea :D. Sunt mai romantica asa, de obicei cumpar din alea de dragoste ^_^.