Despre Anca Moraru, autoarea acestei cărți, aș putea să vă spun destul de multe lucruri. Este o bloggeriță pasionată, pe care o cunosc din online de mulți ani deja. Nu ne cunoaștem fizic, dar asta e o chestiune de timp, promit că o rezolvăm! Viața e prea scurtă, după cum ne-a arătat și perioada asta grea, ca să nu cunoaștem oameni. Mai ales oameni cu care interacționăm. Însă nu am știut niciodată că Anca (sau Elena, dacă o știți mai bine așa) scrie. Până în momentul în care a anunțat că a lansat prima sa carte –  Să ai curajul să-ți dorești mai mult. A fost o surpriză, mai ales când m-a întrebat dacă nu aș vrea să o citesc. Ba da, mai ales că titlul mi se pare motivațional, așa că am fost extrem de curioasă. Îți mulțumesc pentru încredere, Anca!

Ce te faci atunci când relația pe care o ai nu e exact ce îți doreai?

Se spune că iubirea e oarbă și cu asta aș putea chiar să fiu de acord. Celeste, o autoare de succes, este inițial implicată într-o relație de cinci ani cu un bărbat însurat. Da, aș fi putut să mă înfurii și să vreau să îi zic vreo două, dar din păcate, sunt conștientă că ăsta e mersul lucrurilor. Și mai ales atunci când îți pică cu tronc… uiți cine e și cu cine e. Nu ai sărbători, nu ai vacanțe, te mulțumești cu puțin. E tragic, dar e adevărat. Și se întâmplă, nu e fantasmagorie…

La un moment dat, Celeste se satură și își dorește mai mult. Și bine face! Doar că viața nu e chiar atât de simplă pe cât pare, iar dragostea nici atât. Îl cunoaște pe Tom, scena idilică din viața la țară, dar nici el nu pare a fi ceea ce caută. De fapt, cred că Celeste nu știe nici ea ce caută. E un du-te-vino constant în viața ei, datorat poate și din cauza faptului că are aproape 40 de ani și nicio viață de familie. Poate uneori asta e și problema femeilor din societatea noastră – simt o presiune de care nu pot scăpa. Poate multe din ele fac alegeri greșite chiar din cauza asta. Căsătorie, un copil, al doilea copil, și uite așa devii casnică, neîmplinită, cu o viață pe care tu nici măcar nu ți-o doreai. Sună cunoscut?

Oare cum să revii pe făgașul tău?

Să ai curajul să-ți dorești mai mult e de fapt o carte despre învățare, acceptare și căutare continuă. E chiar o umbră de speranță. Învață să îți dorești lucruri și nu-i lăsa pe alții să decidă pentru tine. Dar e important să decizi tu și să faci alegerile corecte. Gândește-te la ce e mai bine pentru tine și nu ezita niciodată să vrei ceva și mai mult, și mai bun! Anca e clar o sursă de inspirație din punctul ăsta de vedere! Are un stil liber, simplu, îmi place că nu se pierde în detalii și nici în descrieri inutile. Predomină dialogul, cartea e foarte ușor de citit (recunosc, am terminat-o în vreo oră și ceva). Dar îți lasă un sentiment plăcut, te bucură și te inspiră.

Cartea a apărut la Libris Editorial și o găsiți pe site-ul Libris. Pentru momente în care vrei să citești ceva ușor, dar frumos, care să te scoată dintr-o stare ciudată, Anca face minuni. Să ai curajul să-ți dorești mai mult e clar o carte minunată, care merită citită. S-ar putea să facă minuni cu fiecare din noi și să ne facă să medităm mai mult!

6 Replies to “Recenzie – Să ai curajul să-ți dorești mai mult

1. Ma bucur ca ti-a placut povestea, iubirea e oarbă asa este si uneori ne face sa alegem gresit. Important este sa mergem mai departe indiferent de orice.Multumesc pentru recenzie!