Cartea de azi, Scrisori de dragoste pentru cei plecați, nu ar face parte din genurile mele preferate, în mod normal. Cei de la Editura Trei au încadrat-o în genul Young. Dar subiectul m-a făcut să mă gândesc mult și bine și chiar eram curioasă cum îl dezvoltă autoarea, așa că ăsta a fost motivul principal pentru care am ales-o.

Laurel este o adolescentă ce are ca temă să scrie o scrisoare unei persoane care nu mai este. Ea alege să-i scrie lui Kurt Cobain, vocalistu trupei Nirvana și cântărețul preferat al surorii sale, May. Acesta a murit tânăr, întocmai ca și May. Întreaga carte cuprinde doar scrisori către diverse personaje decedate, scrisori în care Laurel încearcă să își aducă aminte ce s-a întâmplat în seara în care sora sa a murit. De-a lungul timpului, prin prisma oamenilor pe care îi cunoaște, ajunge să descopere o nouă May și înțelege că cea mai mare parte din stilul ei era doar de fațadă.

Mi-a plăcut faptul că Laurel încearcă să se analizeze, îi copiază stilul surorii sale și vrea să fie ca ea, dar încearcă, în același timp, să-și găsească propriul drum. Mi-a plăcut prima ei poveste de dragoste, pe care o trăiește împreună cu Sky, un tip misterios din liceu. Mi-a plăcut că-și face curaj și-și dă frâul liber amintirilor din acea seară și își aduce aminte ce s-a întâmplat, de fapt, ulterior spunându-le și părinților săi.

După moartea lui May, mama sa s-a mutat în California, Laurel rămânând doar cu tatăl ei. Oarecum m-am regăsit în povestea și scrisorile sale, în acest jurnal în care ea încearcă să facă față despărțirii părinților, morții surorii sale, iubirii și problemelor din liceu. Nu știu dacă eu aș alege să scriu unor alte persoane. Eu aș alege să-i scriu tatălui meu, sperând astfel că mă voi putea descărca. Poate chiar voi încerca să fac asta la un moment dat, deși am foarte multe de spus….

Poate că din când în când, toți ar trebui să scriem Scrisori de dragoste pentru cei plecați. Cel puțin pentru a e împăca cu noi, dacă cu ei nu se mai poate…

26 Replies to “Recenzie – Scrisori de dragoste pentru cei plecați

1. Hmm, ciudat. Nu m as fi asteptat ca scrisoarea sa ii fie adresata unui artist. Dupa cum ai spus si tu, ma asteptam sa fie catre o persoana din familie: sora, bunica, in niciun caz Kurt Cobain.
    Si eu i as scrie bunicii mele, daca as putea.

2. Sincer prefer sa ma abtin de la astfel de lecturi pentru ca sunt genul care “pune repede la suflet” si clar m-ar baga in depresie.

3. O poveste interesanta si usor trista pe alocuri. De-a lungul timpului m-am atasat mult de parinti pentru ca bunicii mi-au placut inca de cand eram mica. Nu stiu daca as vrea neaparat sa scriu cuiva si sper nici sa nu fie nevoie si sa-i am pe cei dragi alaturi MEREU