Revin cu o nouă recenzie, pentru că timpul mi-a permis să mă delectez cu tot felul de cărți în ultima vreme. Și pentru că săptămâna asta am dat comandă la Herg Benet pentru Rockstar, am zis să mai pun o carte în coș pentru transport gratuit. M-am tot uitat pe site, parcă aș fi vrut mai multe, dar m-am limitat la una: ”Slowroom”.

IMG_20160610_063723

Tipa a câștigat Concursul de debut Herg Benet 2013 cu acest roman, și să mor de nu merită premiul! Am citit destul de repede cartea, m-a cam captivat. Chiar dacă e subțirică, are un deznodământ…la care-ți pică fața, să mă exprim așa. Pe scurt: Cristi e un tip care nu muncește, câștigă banii din activități diverse – un calculator reparat, o combinație, etc – și care are o iubită de care este foarte atașat, pe care o cheamă Laura. E destul de ”prins” față de ea, dar îi displace faptul că ea nu e de acord cu băutura, cu ieșitul cu prietenii, cu niciun fel de viață socială. Tipa pare foarte ok, foarte frumoasă, doar că ea știe că Cristi are un job. De fapt, el pleacă în fiecare zi de acasă pentru a merge în Slowroom, un loc numai al său.

Intriga apare atunci când la ușa casei sale se înfățișează un vecin, Claudiu, care-l roagă să-i repare laptopul. Cristi nu știe ce să facă pentru a scăpa de el, dat fiind faptul că Laura trebuia să scape de la cursuri și nu era de acord cu prietenii în casă, dar reușește să rezolve situația cumva. A doua zi, vecinul vine și-l toarnă o poveste cum că prietena lui, Laura, ar vrea să se culce cu el. Ei pun la punct un plan, pe care Cristi i-l povestește ulterior Laurei, cu care ticluiește o răzbunare. Claudiu pleacă șocat de la apartamentul acestuia și împrăștie tuturor diverse zvonuri. Problema apare atunci când alt prieten îl convinge să îl prezinte Laurei, pentru că tot acest mister duce la concluzia că iubita lui este imaginară.

Cât citești cartea, nu te prinzi de nimic. Zici că e un roman normal, nimic uau, dar finalul e total întors pe dos. Deznodământul e ceva la care nu te aștepți sub nicio formă. Eu, una, nu m-am putut feri, m-a lovit din plin. Să mai zici că psihologia unui om nu e complicată! Cine zice asta, n-are dreptate. Și-l contracarez cu cartea asta! Merită! Dacă vreți să vă rupeți 1-2 ore de lumea de afară, v-o recomand cu mare drag. Oricum n-o s-o puteți lăsa din mâini.

31 Replies to “Recenzie – Slowroom (Maria Folea)

1. adevarul e ca-n ultima perioada am citit si eu mai putin, am avut o perioada aglomerata si am fost extrem de obosita. dar recuperez eu…

1. As vrea s-o citesc. Nu de alta, dar am printre prieteni un cuplu de acest gen. De fapt, amandoi au serviciu, dar el este foarte sociabil, iar ea e o introvertita pur-sange. S_au certat de nenumarate ori pe tema asta si recent s-au despartit, zic ei, de tot. Cartea m-ar ajuta sa inteleg ce i-a atras unul spre celalalt cativa ani de zile, din moment ce au vazut destul de repede ca sunt firi foarte diferite.