Neața bună tuturor! Azi vreau să vă povestesc despre o carte față de care am avut o oarecare reticență la început, dar pe care am devorat-o pe parcurs. E vorba de o antologie de urban fantasy, Străzi întunecate. Dacă mă știți mai bine, cunoașteți faptul că evit în general antologiile și prefer romanele durdulii sau seriile complete. Nu sunt fan proză scurtă, mai ales fantasy, dar trebuie să recunosc de data asta că m-am cam înșelat. Așa că am hotărât să-i fac și o scurtă recenzie, deși mi se pare mai complicat, nefiind o acțiune amplă și compactă.

strazi-intunecate-recenzie

Tot volumul cuprinde narațiuni horror, fantasy, dar și ceva polițist. Prima autoarea e chiar Charlaine Harris, pe care e imposibil să n-o știți ca fiind autoarea Vampirii sudului, adică creatoarea lui Sookie și a găștilor de vampiri și vârcolaci. Narațiunea cu Dahlia, femeia-vampir, este scrisă în același stil cu al serie de vampiri, am avut impresia că citesc o continuare (dacă nu știți, vă zic că am citit deja toate cărțile apărute la noi, mi-a plăcut și serialul True Blood la nebunie).

Una din povestirile mele preferate a fost Inimă flămândă, de Simon Green. Aici, fantasy-ul se îmbină cu treburile de detectivi. John Taylor este angajat să găsească inima unei vrăjitoare, care se presupune că este sechestrată de mentorul ei. Bineînțeles, sunt și povestiri mai puțin reușite, dar ținând cont că unul din cei care au ”cules” aceste povestiri este George R.R. Martin, adică celebrul creator al seriei Urzeala tronurilor… Despre ce vorbim, totuși?

Așteptați-vă să găsiți creaturi de care nici n-ați auzit până acum! De la vampiri la vrăjitoare și ghouli, toate te introduc într-o lume periculoasă. E imposibil să nu tresari când citești această carte. Treci prin diverse genuri, chiar dacă starea generală e de fantasy, subgenurile care se împletesc sunt diverse și te țin antrenat. Nu poate fi vorba de o recenzie completă, întrucât ar însemna să vă povestesc cam toată acțiunea. Și nu vreau asta, că nu e povestire. Dar vă recomand să citiți această antologie. Indiferent că sunteți fan horror, fantasy sau al genului polițist, merită! Cartea o găsiți pe site-ul Editurii Nemira, face parte din colecția Nautilus.

Promit să revin curând cu o altă recenzie, cât mai interesantă! Spor la citit!

5 Replies to “Recenzie – Străzi întunecate