Recenzii cărți și filme

Recenzie – Toate luminițele

Nu sunt eu fana înfocată a cărților adolescentine, de dragoste sau a celor ideale, însă din când în cînd simt nevoia să schimb genul literar. Cam așa s-a întâmplat și acum, la ultima comandă Libmag, când am ales Toate luminițele, scrisă de Jamie McGuire. Citind descrierea, am zis că s-ar potrivi stării mele din acel moment. Prima iubire și implicațiile ei, răutatea celor din jur, secrete, răsturnări de situație… hai că nu sună chiar atât de rău!

Catherine și Elliot fac cunoștință încă din copilărie și simt o atracție inexplicabilă unul față de celălalt. Catherine face parte dintr-o familie blamată în micul lor orășel, o familie ce a deținut puterea în trecut și fosta topitorie din cauza cărora au existat numeroase îmbolnăviri. Dar Elliot pătrunde dincolo de carapacea ei timidă și descoperă un suflet minunat. Însă în momentul în care tatăl fetei face un atac de cord, Elliot este luat de lângă ea și nu apucă să o consoleze. Revine după câțiva ani, însă Catherine este și mai ciudată decât era, lucrează în pensiunea deținută de mama sa și nu are niciun fel de viață socială.

Elliot e hotărât să îi recâștige încrederea, dar diferențele dintre ei și întâmplările neprevăzute ce au loc în orășelul lor schimbă totul. Cei doi trebuie să lupte pentru dragostea lor, iar Catherine trebuie să decidă ce e mai important pentru ea – dragostea sau loialitatea. Oare secretele ei vor distruge ceea ce simte Elliot pentru ea?

Părerea mea despre Toate luminițele

Cartea pare destul de previzibilă la început, ba chiar un pic clișeistică. Un băiat și o fată extrem de diferiți, provenind din medii sociale diferite, cu istorii ale familiilor distincte. Prima iubire ce durează până într-un punct. Neîncrederea și imposibilitatea de a te gândi la tine când în joc se află părinții tăi. Rebel, dar până în ce punct? Am fost plăcut impresionată de această carte și finalul m-a lăsat un pic cu gura căscată…

Secretele lui Catherine sunt păzite foarte bine și e complicat să îți dai seama despre ce e vorba prea repede. Nimic nu strică acțiunea, suspansul crește cu fiecare pagină. Am așteptat cu nerăbdare să aflu ce și cum. Nici cu cei doi nu mi-am dat seama ce se va întâmpla. Bănuiam că lucrurile nu pot fi roz la infinit și că prima dragoste nu ține niciodată la infinit. Am fost surprinsă plăcut și am descoperit o poveste bine scrisă, cu personaje frumos conturate.

Toate luminițele e o carte reușită și interesantă. V-o recomand dacă sunteți în căutarea unei povești de dragoste, însă nu a ceva banal și clasic. Mie mi-a plăcut foarte mult și nu sunt ceea ce aș numi o fană a genului! Voi ce fel de cărți citiți?