2017 Reading Challenge

Gabytzarock has read 1 book toward her goal of 110 books.
hide

Comentarii recente

Arhive

Recenzie – Trilogia Alba ca Zăpada

Ziua bună, oameni dragi! Azi vreau să vă povestesc nu despre o carte, ci despre trei volume ale aceleiași serii, care am considerat că e bine să le tratez așa, fiind și destul de subțirele și succinte. Am zis că mă lălăi prea mult în 3 postări, de aici și compactarea lor. Trilogia Albă ca Zăpada, scrisă de  Salla Simukka, a părut a fi un roman polițist inițial, o dată ce eroina, Lumikki Andresson, este comparată cu Lisbeth Salander din celebra serie Millenium. Parcursul, însă, nu dovedește acest lucru.

Primul volum, ”Roșu ca sângele”, o prezintă pe Lumikki ca fiind o tipă izolată, care trăiește singură și merge la școală, dar nu are prieteni și nu socializează. Ea aude într-o zi mai multe detalii despre ceea ce pare a fi o afacere cu droguri care se desfășoară în liceu. Găsește niște bani și este surprinsă de unul din ”autorii” discuției, ceea ce o plasează în cercul lor. Astfel ajunge să converseze cu o tipă populară, plină de fițe, opusul ei, dar care, deși este înconjurată de multă lume, este de fapt singură și nu are cui să se descarce. Bineînțeles că dedesubturile acelei afaceri liceene cu droguri sunt mult mai periculoase, iar Lumikki se vede prinsă în mijlocul unei rețele internaționale, în care este implicat într-un anume fel și tată Elisei, tipa cu care se împrietenește.

În volumul 2, ”Alb ca Zăpada”, Lumikki se află în Praga în excursie și cunoaște o fată care se dă drept sora ei vitregă. Derutată și confuză, nu îndrăznește să ceară detalii părinților, ci o crede pe cuvânt. Astfel află că face parte dintr-o sectă periculoasă, ruptă de lume, care plănuiește o sinucidere în masă. Dorind să-și salveze presupusa sora, Lumikki încearcă să se infiltreze între membrii ei și să o ajute.

Volumul final, ”Negru ca abanosul”, aduce în prim-plan un admirator secret care se pare că știe tot ce face Lumikki. Deși ea trăiește o poveste adolescentină frumoasă cu un coleg de teatru, se vede nevoită să se uite mereu în urmă, de teama unui nou atac. Unde mai pui că revine în viața ei și o fostă iubire…

Poate că trilogia Albă ca Zăpada nu este polițistă în stilul clasic, dar clar are elemente bine conturate, la fel cum are și din genul thriller. Îmi place evoluția eroinei principale și clar se vede deosebirea între tipa antisocială din primele pagini și fata puternică și hotărâtă din ultimele. Evenimentele se succed rapid, cu o logică clară și fără prea multe detalii inutile. Îmi place ca și personajele sunt bine conturate, nu te pierzi în ele și înțelegi clar ce și cum. Într-adevăr, singura obiecție e legată de numărul de pagini, când prinzi cât de cât misterul, se cam și termină, nu te ține prea mult în suspans. Dar toate ca toate, Albă ca Zăpada rămâne o poveste faină pentru adolescenți.

Voi ați citi varianta asta modernă a poveștii Albă ca Zăpada? Sau rămâneți la stilul clasic?

Recenzie – Replica (Lauren Oliver)

32 thoughts on “Recenzie – Trilogia Alba ca Zăpada”

1. Este prima data cand aud de aceasta trilogie. Pare destul de intensa, exact genul potrivit pentru adolescenti. Nu stiu daca as avea rabdare sa o citesc, sincer, pentru ca nu e tocmai genul meu literar preferat. De curiozitate, poate as citi-o.

2. Nu pare rea nici aceasta versiune, dar totusi i-ar fi trebuit alt nume, nimic nu se compara cu povestea clasica. E pe stilul meu cartea, mi-as dori sa o citesc. Nu ar strica nici un film pe tema asta.

3. Pare genul de poveste pe care aș prefera-o când nu aș avea dispoziție de cărți mai „serioase”, mai complexe și profunde, dar totuși aș avea chef de citit…

1. sa stii ca fiind si destul de subtirele, cartile se citsc usor. vorba ta, sa ai chef de citit, dar sa nu-ti bati capul prea mult

Theme Smartpress by Level9themes.