Ziua bună, oameni dragi! Azi vreau să vorbim tot despre cărți. Am la cuptor o prăjitură (m-a rugat soacră-mea să-i fac de ziua ei) și până se coace, am zis că am timp să vă povestesc ultima carte citită. Este vorba despre ”Ultima scrisoare de dragoste”, de Jojo Moyes (mă duce cu gândul la Mojo Jojo din Powerpuff Girls – cine s-a uitat la Cartoon Network știe despre ce vorbesc :p). Această carte am ales-o în completarea unui autor nordic, dar pe măsură ce am citit-o, am rămas plăcut surprinsă.

690307Acțiunea se desfășoară pe două planuri temporale: în anii 1960 și în zilele noastre. Ellie, reporteră la un ziar important, are o relație cu un bărbat însurat. Ea se îndrăgostește de el și nu realizează că acesta o folosește și nu poate fi disponibil mereu pentru ea, nefiind atent la nevoile ei. Ea nu se poate desprinde de această relație, deși toți o sfătuiesc să facă acest lucru. Într-o zi, ea găsește în arhivele redacției o scrisoare de dragoste.

În anii 60, Jennifer este soția unui om de afaceri, iar rolul ei este acela de a fi o gazdă perfectă, un accesoriu al bărbatului, îmbrăcată mereu impecabil și mereu zâmbitoare. Ea suferă un accident de mașină și se trezește cu amnezie temporară, neputând să recunoască nimic din ceea ce o înconjoară. La un moment dat, găsește câteva scrisori de dragoste, de la un anume B. Nu știe nimic despre el, cine este și ce relație a avut cu el, dar treptat, memoria îi revine. Bărbatul se numește Anthony și este reporter la un ziar. S-au cunoscut în urma unui reportaj pe care acesta l-a făcut despre soțul lui Jennifer, Laurence Stirling.

Dragostea dintre cei doi este foarte puternică, dar Anthony (pe care ea-l numește Boot, de la personajul unei cărți) nu mai poate rezista așa și-i cere să meargă cu el. Jennifer se decide în ultimul moment și pleacă, dar în drum spre gară are un accident, de unde și amnezia. Cei doi se întâlnesc după 4 ani, timp în care ea credeam că este mort, iar povestea lor parcă vrea să reînvie.

Ellie o găsește pe Jennifer și vrea să afle cum s-a terminat povestea celor doi, după 40 de ani. Ceea ce află, însă, o bulversează, fiind o răsturnare de situație neașteptată.

Romanul este siropos, nu zic nu, dar povestea te prinde instantaneu și nu poți lăsa cartea din mână până nu afli ce se întâmplă. Seamănă oarecum cu filmul ”Letters to Julliet”, deci dacă nu l-ați găsit, fuga repede să-l căutați. Cartea o găsiți în această librărie online, la un preț foarte bun! Abia aștept să-mi spuneți cum vi s-a părut!