Ultima carte de la Crime Scene Press a fost o amestecătură de roman polițist cu thriller și urmăriri cu mafioți. Ultima viață este o carte ce te ține în priză pe tot parcursul ei, cu răsturnări de situație, simboluri și personaje uimitoare. Nu degeaba autorii nordici rămân ași la așa ceva! Cei doi autori, Peter Mohlin și Peter Nyström sunt născuți în același an și crescuți în același cartier din Karlstad. Au avut de-a lungul vieții lor ocupații diferite față de cea de scriitori. Cei doi au început un roman când aveau 10 ani și au decis să îl continue, adulți fiind, iar astfel a apărut Ultima viață. Impresionant, nu-i așa?

John Adderley este un agent FBI american care se trezește pe patul de spital alături de cel care voia să îl împuște cu 24 de ore înainte. O misiune sub acoperire duce la intrarea sa în programul de protecție al martorilor, însă cere să fie transferat în Suedia, unde sunt mama și fratele său vitreg. Primește o identitate nouă și este pus la conducerea unui caz vechi de 10 ani. Moștenitoarea unui imperiu a dispărut în urmă cu 10 ani și nimeni nu știe nimic de ea. Se presupune că e moartă, însă anchetatorii nu au găsit nimic concludent.

Pentru John, acest caz are o semnificație și mai importantă, întrucât suspectul principal e fratele lui vitreg. Însă atunci când probele ADN nu se mai potrivesc, devine clar că cineva din interior este vinovat. Însă cine și ce legătură avea cu fata dispărută?

Simbolistica și lucrurile mărunte pot duce la rezolvarea anchetei

Depinde cât de atent ești. Cartea Ultima viață se bazează pe simboluri și indicii subtile. Dacă cei implicați știu să le ”citească”, vor rezolva și cazul. Sau, rămâne varianta de a rezolva cazul forțați de împrejurări, într-o situație de viață sau moarte, cum se întâmplă cam de obicei!

Cartea Ultima viață o găsiți la Crime Scene Press în secțiunea Noutăți. Merită din plin, e o poveste faină și plină de suspans, iar mie mi s-a părut destul de greu să îi intuiesc finalul. Să sper și la o continuare? Tot ce e posibil, după cum s-a terminat.

One Reply to “Recenzie – Ultima viață (Mohlin & Nyström)”