Nu e de mirare că John Saul e autorul meu preferat când vine vorba de cărți horror sau thrillere psihologice. Scrie total diferit față de King și nu i-aș putea încadra în aceeași barcă pe cei doi. Ultima carte pe care am citit-o este Umbră și a fost scrisă în 1992. Pentru acele vremuri, trebuie să recunosc că doza de fantastic pe care o pune în discuție mă face să mă întreb dacă nu avea abilități de citire a viitorului. Nu de alta, dar imaginația sa e fascinantă și pune în temă câteva aspecte foarte interesante.

Eu am găsit acest exemplar la  anticariatul TârgulCărții și pot spune că mă bucur că am reușit să citesc încă o carte a marelui Saul. Povestea pare simplă, dar dedesubturile sunt mult mai complexe.

Josh este un copil extrem de dotat la nivel intelectual, care nu mai poate studia într-o școală normală. IQ-ul său prea mare îl face să sară mai multe clase, dar să fie și un copil introvertit. Așa că atunci când mama sa descoperă un loc unde îl poate duce, un loc special creat pentru copii ca el, se simte ușurată.

Academia este plină de copii super-dotați, dar atmosfera e una destul de ciudată. Circulă și o poveste cu fantome, ceea ce face locul și mai înfiorător. Atunci când un elev, Adam, se sinucide, lucrurile devin și mai ciudate, toți fiind consternați. Și parcă totul pleacă de la experimentul secret al doctorului Engersol… Însă atunci când și Amy pare a avea aceeași soartă, pentru Josh, lumea se prăbușește și caută răspunsuri.

Oare inteligența este un avantaj sau un dezavantaj? Oare cei din jur au doar intenții bune? Mai ales ca și copil, e complicat să citești oamenii așa cum ar trebui. John Saul a avut o perspectivă diferită, la nivelului anului 1992, când a apărut cartea, trebuie să fi fost niște povești. Dar privind acum, din perspectiva anului 2020, pot spune că este un vizionar și parcă știa unde va ajunge tehnologia. Minunată lucrare, minunată perspectivă! Genul acesta de cărți, chiar dacă implică copiii, fapt ce le face mai dureroase, dovedește totuși de câtă măiestrie e nevoie pentru a fi un autor de succes! Vouă vă plac cărțile de acest gen?

One Reply to “Recenzie – Umbră (John Saul)”

1. am tot citit recenzii despre cartile lii John Saul si am si eu cateva pe lista, numai ca apar mere titluri noi si eu nu mai reusesc sa ajung si la carti mai vechi.