Ziua bună tuturor! Cine nu cunoaște miturile Greciei antice și cine nu a citit până acum Din legendele Olimpului? Ei bine, Un strop de distrugere nu este chiar aceeași treabă cu cartea scrisă de Alexandru Mitru, ci mai degrabă o adaptare a povestei lui Hades și Persefona la vremurile noastre. Primul volum l-am luat mai mult din curiozitate, fiind atrasă de copertă și cu chef de citit ceva mai ușurel. Și nu am lăsat cartea din mână până nu am terminat-o! Așa că m-am bucurat teribil când am văzut că a apărut și volumul 2. Sper să fie o serie luuuuungă, nu m-aș putea plictisi de personaje și de poveste!

Hades, deși Zeul Morții, este un tip bine de tot, cu o charismă incredibilă. Era și normal, nu e așa? Persefona este zeița primăverii, însă nimeni nu știe asta. Conform legendei, anotimpurile au apărut ca urmare a vieții Persefonei în Tărâmul umbrelor timp de 6 luni de zile. Astfel, cât ea stătea în Olimp, afară natura începea să înverzească, venind astfel primăvara și vara. Următoarele 6 luni, cât ea era în Infern, veneau toamna și iarna. Legendele sunt minunate, însă și interpretarea lor îmi place la nebunie!

Hades știe că Ursitoarele i-au dedicat-o pe Persefona pentru a-i fi mireasa, iar acest lucru îl face să o dorească și mai tare. Dragostea dintre ei e cu suișuri și coborâșuri, iar să-mi fie cu pardon, și sexul e cam la fel. Da, e o carte destul de sălbatică, așa că nu o recomand celor mici.

Ce m-a atras la această poveste și ce mi-a plăcut?

În primul rând, similitudinile cu legendele antice. Apoi, Tărâmul Umbrelor și Hades în sine, care par a fi Bau Bau, însă nu sunt chiar atât de răi. Sufletele își găsesc de fapt liniștea și au o lume a lor, incluzând sărbători, emoții, dragoste. Astfel, Persefona știe să se facă plăcută și are alură de Regina Întunericului.

Un strop de distrugere merge dincolo de relația lui Hades cu Persefona, intră în sufletele lor și dă la iveală și sentimente omenești, de gelozie, disperare și regret. Se pare că și zeii suferă! Și nici ei nu au parte chiar de tot ce și-ar dori. Portretizarea lui e de-a dreptul hilară, Hermes fiind clar zeul pe care aș vrea să-l cunosc, fiind de un umor și un sarcasm delicios!

Al doilea volum al seriei Hades x Persefona, Un strop de distrugere, îl găsiți la Editura Corint. Vrem și volumul 3!!!! Și cât mai repede!!! Nu cred că am așteptat niciodată o serie cu mai mare nerăbdare. Vouă vă plac genul acesta de cărți?

8 Replies to “Recenzie – Un strop de distrugere

1. Am citit Legendele Olimpului cand eram in clasele 1-4 si mi-a placut tare mult. Ba chiar am avut de facut un fel de arbore genealogic, a fost destul de greu de realizat pentru ca sunt multe personaje.